اجرای نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» با مرکزیت مساجد استان زنجان

اجرای نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» با مرکزیت مساجد استان زنجان

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام «سعید احمدی» به طرح نهضت تربیت قرآنی «نور الثقلین» به عنوان یک طرح بنیادی با مرکزیت مساجد اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان کانون اصلی فعالیت و محوریت جلسات قرآنی خانگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در جلسه توجیهی طرح تربیت قرآنی نور الثقلین در محل تبلیغات اسلامی زنجان، اظهار کرد: در استان زنجان ظرفیت های قرآنی خوبی وجود دارد که در قالب موسسات قرآنی فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با یادآوری اینکه با برنامه ریزی و فعالیت جدی می توانیم گام های موثری در این زمینه برداریم،ادامه داد: فعالیت‌های گسترده‌ای در زنجان در زمینه فعالیت‌های قرآنی آغاز شده که از جدی ترین کارها می‌توان به برگزاری سلسله جلسات تدبر در قرآن با محوریت کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و همچنین فعالیت‌های گسترده موسسات است.

 

این مقام مسئول بر ضرورت ایجاد مجموعه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف قرآنی تاکید کرد و افزود: این مجموعه ها می توانند در حوزه تدبر در قرآن، قرائت قرآن، حفظ قرآن و با تاکید بر اندیشه‌های تفسیری امامین انقلاب و برگزاری جلسات خانگی قرآنی با استفاده از اساتید مجرب فعالیت کنند.

 

وی به تغییرات جدی در سازمان دارالقرآن کریم با حضور حجت الاسلام اخوان صباغ اشاره کرد و گفت: تشکیل هیئت اندیشه ورز قرآنی در راس این سازمان یکی از این تحولات است.

 

حجت الاسلام احمدی به طرح نهضت تربیت قرآنی «نور الثقلین» به عنوان یک طرح بنیادی با مرکزیت مساجد اشاره کرد و گفت: این طرح به عنوان کانون اصلی فعالیت و محوریت جلسات قرآنی خانگی است که با ایجاد یک شبکه گسترده از محافل قرآنی خانگی سعی در تعمیق معارف قرآنی در بنیادی‌ترین رکن جامعه یعنی خانواده‌ها را دارد.

پایان پیام/ 73