اجرای طرح «هرخانه یک مکبر و یک مؤذن» در کانون باقرالعلوم(ع) شفت

اجرای طرح «هرخانه یک مکبر و یک مؤذن» در کانون باقرالعلوم(ع) شفت

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
قربانی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی کانون باقرالعلوم (ع)از تربیت ۵۸ موذن و ۶۰ مکبر در قالب طرح «هرخانه یک مکبر و یک مؤذن» در این کانون خبر داد.

«سهراب قربانی» با اشاره به عضویت ۱۳۰نفر در کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم(ع) جیرده شفت به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این کانون از سال ۸۵ در جوار مسجد امام حسن مجتبی(ع) شکل گرفت و پاتوقی برای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی اعضای محل شد.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم(ع) جیرده شفت ادامه داد: با ثبت فعالیت‌ها در سامانه «بچه‌های مسجد» موفق به کسب هشت هزار و ۲۵۹ امتیاز شدیم.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های متنوع قرآنی جهت ترویج فرهنگ قرآنی و نهادینه سازی آموزه‌های دینی به‌همت کانون در روستای جیرده شفت برگزار می‌شود افزود: برگزاری جلسات آموزش عمومی احکام، زیارت عاشورا، زیارت توسل، دعای معراج و دعای کمیل در کتار آموزش قرآن از برنامه‌های مذهبی کانون در طول سال است.

 

قربانی از اجرای طرح «هرخانه یک مکبر و یک مؤذن» در کانون باقرالعلوم(ع) جیرده شفت خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۵۷ موذن و ۶۰ مکبر در قالب این طرح در کانون پرورش یافته‌اند.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت: این طرح از سال ۹۷ در کانون اجرا شد که تاکنون ۹ نفر از نوجوانان عضو کانون موفق به حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم شدند.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم(ع) جیرده شفت با اعلام اینکه برگزاری مراسم زیارت عاشورا از سال ۸۲ در این مسجد آغاز شد افزود: در ۲۱ خرداد سال ۸۹ یکصدمین مراسم زیارت عاشورا با حضور اقشار مختلف مردم در محوطه مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار و از فعالان این امر تجلیل شد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال برگزاری یکصد و هشتاد و هشتمین زیارت عاشورا در کانون هستیم اعلام کرد: اولین صبح جمعه هر ماه مراسم زیارت عاشورا در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

 

قربانی با اشاره به اینکه اولین هفته هر ماه شب چهارشنبه تفسیر قرآن و شب جمعه زیارت عاشورا یا دعای ندبه(یک هفته در میان) در کانون برگزار می‌شود اعلام کرد: در دومین هفته دعای توسل و جلسه جامعه‌القرآن در سومین هفته کلاس احکام و دعای معراج و در چهارمین هفته جلسه هم‌اندیشی و دعای کمیل برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: پنج شنبه هر هفته نیز قبل از برگزاری نماز مغرب و عشاء جلسه قرآن در سه سطح نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان در مسجد برگزار می‌شود.

 

 

پایان پیام/ 84