«طرح فهما» باعث هویت بخشی و رقابت سازنده بین کانون های مساجد شده است

«طرح فهما» باعث هویت بخشی و رقابت سازنده بین کانون های مساجد شده است

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
مرتضایی گفت: رویداد ملی «فهما» باعث هویت بخشی و رقابت سازنده بین کانون های مساجد شده، و شور و نشاط خاصی به اعضای کانون های فرهنگی بخشیده است.

​​«سید محمود مرتضایی»، امروز شنبه ( ۲۴ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: «رویداد ملی فهما» باعث هویت بخشی و رقابت سازنده بین کانون های فرهنگی، هنری مساجد شده و شور و نشاط خاصی برای شرکت در پویش ها و فعالیت های متنوع به اعضای کانون ها بخشیده است.

امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) گچساران، با بیان اینکه مسجد تنها مکانی است که مسلمانان بدون هیچ امتیازی از هر نژاد و زبان و ملیتی در کنار هم  قرار می گیرند، افزود: مساجد و کانون های فرهنگی، هنری مساجد، مرکز بندگی خداوند، نشر فرهنگ اسلامی، آشنا شدن با همفکران و مرکز رشد دینی، اجتماعی و سیاسی مردم هستند.

وی تصریح کرد: کانون های مساجد از دیر باز مکانی امن و مناسب برای فعالیت های هنری، ورزشی، علمی نوجوانان و جوانان بوده که باعث شکوفایی استعدادهای نهفته آنان شده و بستر مناسبی برای رشد شان فراهم کرده است.

مرتضایی، تشکیل کلاس های علمی، قرآنی، ورزشی، کتاب خوانی، روان شناسی و آموزشی را از پربارترین کلاس های کانون های مساجد در ایام قبل از کرونا دانست و گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا، فضای مجازی بستر مناسبی برای ارتباط برقرار کردن با نوجوانان و جوانان در زمینه مباحث اعتقادی، دینی و همچنین پرسش و پاسخ احکام اسلامی بوده است.

وی افزود: جوانان پرشور«کانون های فرهنگی، هنری مساجد» شهرستان گچساران، با پویش های «مقابله با کرونا» و«کمک های مومنانه» صحنه های زیبایی از همدردی و کمک های انسان دوستانه به همشهریان خود خلق کردند.

امام جماعت مسجد امام سجاد (ع) در پایان با اشاره به لزوم آموزش و تربیت سالم نسل جوان خاطر نشان کرد: مؤثرترین نوع آموزش به ویژه در امور دینی این است که خود گوینده آنچه را بیان می کند، در عمل نیز به آن پای بند بوده تا صداقت گفتارش در عمل آشکار شود، و گرنه تنها گفتار کارساز نیست، بلکه اثر منفی و تخریبی هم دارد؛ پس والدین و دست اندرکاران فرهنگی ابتدا باید دیدگاه اهل بیت (ع) و اهتمام آنان را به حضور در مسجد و خواندن نماز جماعت برای نوجوانان بیان کنند، سپس خود نیز همت به حضور در مسجد داشته باشند تا نسل جوان علاوه بر یادگیری رفتاری، اثرات خوب این عملکرد را درک کنند.

 

پایان پیام/ 630