تشکیل دوره های آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول کانون های مساجد استان زنجان

تشکیل دوره های آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول کانون های مساجد استان زنجان

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام «محمد نقی یارمحمدی» با تشریح برنامه های پیش بینی شده برای سال جاری در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان از تشکیل دوره های آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول کانون های مساجد استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد زنجان در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره ضمن تشریح طرح ها و برنامه های به اجرا درآمده در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار کرد: اساسنامه ستاد مساجد کشور به تصویب رسید که با تصویب آن شاهد هویت بخشی و ایجاد انسجام در فعالیت کانون های فرهنگی و هنری بودیم. 

 

حجتالاسلام یارمحمدی به اجرای طرح ملی فهما در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: با راه اندازی سامانه فهما، اطلاعات و فعالیت کانون های مساجد در این سایت بارگذاری شد و همین موضوع مقدمه ای برای انتقال تجارب بین بچه های مساجد سراسر کشور بود.

 

به گفته وی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بستر این طرح، ماموریت جدید خود را در ثبت فعالیت های فرهنگی و هنری در فضای مجازی و سایت بچه های مسجد تجربه کردند که همین موضوع  از گام های رو به جلو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به شمار می آید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی مساجد شد، گفت: فعالیت کانون های مساجد تعطیل نشد و همین بستر موجب شد تا فعالیت کانون ها در فضای مجازی استمرار داشته باشد.

 

این مقام مسئول از برگزاری دوره های آموزشی مدیریت فرهنگی برای مدیران مسئول کانون های مساجد در سال جاری خبر داد و گفت: طرح ها و برنامه های کانون های مساجد امسال هم به قوت خود باقی است. 

 

در ادامه این دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره ضمن ابراز خرسندی از راه یابی دو باب از کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خرمدره به مرحله داوری طرح ملی فهما تصریح کرد: این طرح به ساماندهی فعالیت کانون های مساجد در این شهرستان منجر شده است و امید می رود تا فعالیت های فرهنگی و هنری خرمدره را با محوریت مساجد ادامه دهیم.

 

ایرج داود بیگی ضمن اشاره به برخی از مشکلات موجود در بین کانون های مساجد شهرستان خرمدره گفت: مکان کانون، عدم توافق و تعامل با هیئت امنای مسجد که عموما بعلت اختلاف نسلی قابل مشاهده است و نبود امام جماعت در مساجد از اهم این مشکلات است.

 

به گفته وی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد و تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ قرآنی دارند که با تشویق مدیران مسئول میسر می شود.

 

پایان پیام/ 73