طرح ملی فهما، فرصت مناسبی برای انتقال تجارب بچه های مساجد است

طرح ملی فهما، فرصت مناسبی برای انتقال تجارب بچه های مساجد است

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام «محمد نقی یارمحمدی» طرح ملی فهما را فرصت مناسبی برای انتقال تجارب بین بچه های مساجد خواند و گفت: فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در بستر این طرح استمرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان در آیین تجلیل از کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعال استان زنجان در رویداد ملی(فهما) اظهار کرد: طرح ملی فهما رویدادی بود که از سال گذشته در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور به اجرا درآمد.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی اجرای این طرح را فرصت مناسبی برای رقابت سالم بین کانون های مساجد عنوان کرد و گفت: در این طرح فعالیت کانون های مساجد برروی سامانه فهما بارگذاری شد که ضمن تعامل بیشتر کانون های مساجد و اطلاع از فعالیت بچه های مساجد در سراسر کشور، این رویداد ملی رقم خورد.

 

وی با یادآوری اینکه هفت باب از کانون های مساجد استان زنجان هم به مرحله داوری رویداد ملی فهما رسید، خاطرنشان کرد: از استان زنجان کانون های فرهنگی و هنری بنت الهدی، قمربین هاشم و شمس از شهرستان خدابنده، کانون های فرهنگی و هنری اندیشه و امام جواد از شهرستان خرمدره، کانون فرهنگی و هنری قدر از شهرستان زنجان و کانون فرهنگی و هنری پیامبر اعظم از شهرستان طارم به مرحله داوری رویداد فهما راه یافتند.

 

به گفته مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان، حمایت ها از کانون های برگزیده شامل اختصاص یک میلیون تومان کمک نقدی، پنج میلیون تومان تسهیلات در قالب حمایت از طرح های فرهنگی، اخصاص کتاب های کمک آموزشی، عمومی و کودک به مبلغ یک میلیون تومان و اعطای هدایای ارزنده به مدیران مسئول این کانون ها است.

 

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ۶۰ درصد کانون های استان روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند، خاطرنشان کرد: ۱۹۲ باب کانون روستایی و ۱۲۶ باب کانون شهری در زنجان فعالیت می‌کنند.

 

در این مراسم ازکانون قدر شهرستان زنجان، کانون بنت الهدی، کانون قمر بنی هاشم و کانون شمس شهرستان خدابنده، کانون امام جواد (ع) و کانون اندیشه شهرستان خرمدره و کانون پیامبر اعظم شهرستان طارم تجلیل شد.

 

 

پایان پیام/ 73