رشد فرهنگی و معنوی در مناطق فاقد مسجد شکل نمی گیرد

رشد فرهنگی و معنوی در مناطق فاقد مسجد شکل نمی گیرد

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
آیت الله حسینی با بیان اینکه مکان هایی در شهر یاسوج هستند که اصلا مسجد ندارند، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که بالندگی و رشد فرهنگی و معنوی در این مناطق شکل بگیرد.

آیت الله «سید نصیر حسینی» با بیان اینکه باید مسجد محلی برای همه امورات اسلامی، فرهنگی و ارزشی باشد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: باید از همه کارکردهای مسجد برای اثرگذاری لازم در جامعه استفاده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مساجد را پایگاه مسلمانان دانست و گفت: در ایام کرونا به واسطه مساجد حرکت هایی در راستای کمک به مردم شکل گرفت.

 

وی یادآور شد: مسئولان اوقاف، سازمان تبلیغات، حوزه های علمیه، صدا و سیما و شهرداری (تهیه نقشه جامع شهری) در زمینه مساجد توجه ویژه داشته باشند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: محل هایی در شهر یاسوج هستند که اصلا مسجد ندارند و نباید انتظار داشته باشیم که بالندگی و رشد فرهنگی و معنوی در این مناطق شکل بگیرد.

 

امام جمعه یاسوج ادامه داد: نبود مسجد در برخی مناطق نشان می دهد که در ابتدا توجه به مسئله مسجد در مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نبوده و این خطای بزرگی بود که اتفاق افتاد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید جانمایی برای مسجد، پایگاه فرهنگی، مدرسه، فضای سبز و ... صورت گیرد تا تبدیل به معضل اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی نشود.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه باید نهادی تشکیل شود که امورات مساجد را پیگیری کند، گفت: سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه و کانون های فرهنگی مساجد ظرفیت هایی دارند، ولی باید این ظرفیت ها تحت مدیریت واحدی باشند تا بهتر بتوانند کار کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر ما برای مساجد جانمایی انجام دادیم باید این جانمایی پیگیری شود، هیئت امنا تشکیل و خیرین پای کار باشند و امور مساجد این امور را پیگیری کنند.

 

وی به برگزاری نشست «روز جهانی مسجد» اشاره کرد و گفت: برای روز مسجد با توجه به بحث کرونا، از هر مسجد یک نفر حضور داشته باشد و می توان خیرین مسجدساز را برای این نشست نیز دعوت کرد.

پایان پیام/ 82