میزبانی کانون باقرالعلوم آبادان از کاروان خدام حرم رضوی

میزبانی کانون باقرالعلوم آبادان از کاروان خدام حرم رضوی

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
یلالی از حضور کاروان خدام حرم رضوی در ایام دهه کرامت در شهرستان آبادان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هر ساله در این ایام میزبان خدام آستان قدس رضوی بودیم امسال نیز در حال هماهنگی برای حضور آنها به مدت یک روز در آبادان هستیم.

«احمد یلالی» امروز (دوشنبه ۲۶ خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از ابتدای ماه رمضان در فضای مجازی به‌صورت روزانه با عکس نوشته در حال معرفی یکی از شهدا به مردم هستیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم مسجد امام باقر (ع) آبادان از وجود وبلاگ نصر طوفان در این شهرستان خبر داد و افرود: علاوه بر فضای مجازی عکس نوشته شهدا در این وبلاگ و پیج اینستاگرامی کانون نیز منتشر می‌شود.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به شیوع کرونا در شهرستان و وضعیت قرمزی که در این منطقه بر اثر این بیماری منحوس به‌وجود آمده امکان فعالیت‌های حضوری از ما سلب شده اما به‌طور مختلف در فضای مجازی، ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و بازارچه‌ها، کمک به نیازمندان و مواردی از این قبیل را در دستور کار قرار دادیم.

 

یلالی اضافه کرد: در ایام ابتدایی شیوع بیماری کووید ۱۹ ضدعفونی معابر، خیابان‌ها، محلات و بازارها و بازارچه‌ها به‌خوبی انجام می‌شد اما متاسفانه اکنون این روند از سوی مسئولان شهرستان آبادان متوقف شده است. 

 

وی با بیان اینکه برای فراخوان نیروهای جهادی در امر ضدعفونی آمادگی کامل داریم ابراز کرد: اکنون فقط در انتظار دستورات مسئولان هستیم تا مجدد این عملیات را آغاز کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم مسجد امام باقر (ع) آبادان از شناسایی خانواده‌های کم‌برخوردار و اهدای لوازمات سرمایشی به نیازمندان خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه سالیان سال است که با همکاری و مساعدت تعدادی از خیرین شهر آبادان به شناسایی و اهدای لوازمات سرمایشی نظیر یخچال، کولر و ... به خانواده‌های نیازمند پرداخته‌ایم که اکنون نیز این عمل خیرخواهانه نیز در حال انجام است.

 

وی اذعان داشت: در ایام ماه رمضان طی سه مرحله کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی تهیه و نیروهای جهادی این کانون تعداد بسیار زیادی از این بسته‌ها را در میان خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا ویروس در شهر و روستا توزیع کردند.

 

یلالی ادامه داد: این اقدامات را با همکاری چندین مجموعه از جمله گروه جهادی انصارالمهدی که متعلق به مسجد امام باقر (ع) است، مجموعه خادم یاران آستان قدس رضوی و مساجد حجت و طالقانی انجام می‌دهیم.

 

وی به همکاری با صدا و سیمای مرکز آبادان اشاره کرد و یاد آور شد: در حال حاضر با توجه پخش برنامه نخل‌های ایستاده به‌صورت هفتگی سوژه‌ها را به این مجموعه معرفی و در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

 

مدیر کانون باقرالعلوم مسجد امام باقر (ع) آبادان از حضور خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) به‌مناسبت دهه کرامت دد شهرستان آبادان خبر داد و بیان کرد: در ایام دهه کرامت هر ساله خدام آستان قدس رضوی با پرچم حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به استان‌ها و شهرهای کشور و همچنین کشورهای خارجی سفر و نذورات را در میان مردم توزیع می‌کنند و با توجه به اینکه هر ساله میزبان این عزیزان در این شهرستان بودیم امسال نیز در حال هماهنگی برای حضور آنها به مدت یک روز هستیم که پس از انجام این مراحل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

پایان پیام/ 660