عضویت ۵۷ هزار نفر از نوجوانان و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه «بچه های مسجد»

عضویت ۵۷ هزار نفر از نوجوانان و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه «بچه های مسجد»

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دولت آبادی گفت: ۵۷ هزار نفر از نوجوانان، جوانان و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با مشخصات در سامانه «بچه های مسجد» عضویت دارند.

«علیرضا دولت آبادی» با اشاره به اینکه 640 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: 70 درصد این کانون ها در مناطق محروم و روستایی قرار دارند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از قبل این تعداد کانون فرهنگی و هنری، 57 هزار نفر از نوجوانان، جوانان و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با مشخصات در سامانه «بچه های مسجد» عضویت دارند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون 97 کتابخانه مخزن دار در سطح کانون های مساجد به ثبت رسیده، اضافه کرد: 46 خانه نور در حوزه قرآن و عترت به صورت تخصصی فعالیت دارند.

 

دولت آبادی ادامه داد: پنج مرکز رایانه ای مجهز به سیستم های کامپیوتری در بحث های آموزشی در سطح استان راه اندازی شده و این از ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد محسوب می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سال گذشته 30 کانون جدید در مساجد استان تاسیس شد، خاطرنشان کرد: با سرانه کانون نسبت به مسجد در سطح کشور، از استان های پیشتاز هستیم.

 

وی در توضیح مطلب فوق، اظهار کرد: تعداد کانون ها نسبت به مساجد از نرمال کشوری بالاتر است و این نشان می دهد که مردم استان این آمادگی را دارند که در حوزه فعالیت های فرهنگی به ویژه حوزه مسجد فعالیت کنند.

 

دولت آبادی تاکید کرد: 63 درصد اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد را مردان و 37 درصد را زنان تشکیل می دهند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت های ستاد استانی در طول سال براساس اساس نامه ابلاغی از مرکز، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی، فعالیت های اجتماعی (آسیب های اجتماعی)، کتاب و کتاب خوانی، قرآن و عترت، ورزش و سلامت و در نهایت هنر متعالی که با آرمان ها و اندیشه های مسجد در اسلام سنخیت داشته باشد تعریف شده است.

پایان پیام/ 82