کانونی روستایی که احیاگر تئاتر مسجدی است/ درخشش در فهما با «تکه‌ای از آسمان»

کانونی روستایی که احیاگر تئاتر مسجدی است/ درخشش در فهما با «تکه‌ای از آسمان»

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
رحیمی شهواری با بیان‌ اینکه بچه‌های کانون فرهنگی هنری «سیدالشهداء(ع)» در حوزه تئاتر مسجدی فعال و موفق هستند، گفت: می‌کوشیم موضوعات روز را در قالب نمایش عرضه کنیم چنان‌که در بحران کرونا راه‌های پیشگیری و درمان را با نمایش به اهالی روستا آموزش دادیم.

«علی رحیمی شهواری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره عوامل کسب رتبه برتر توسط کانون فرهنگی هنری «سیدالشهداء(ع)» در روستای شهوار شهرستان میناب از توابع استان هرمزگان، اظهار کرد: کانون «سیدالشهداء(ع)» در رشته نمایش نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» موفق به کسب رتبه برتر شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سیدالشهداء(ع)» ادامه داد: ما در رشته تخصصی تئاتر این رویداد ملی شرکت کردیم، پیش از آن هر سال در شب اربعین حسینی اجرای نمایش داشتیم و نمایش «تکه ای از آسمان» را در رویداد فهما شرکت دادیم که موفق به کسب رتبه برتر شد.

 

وی با بیان اینکه اعضای این کانون فرهنگی هنری روستایی در حوزه نمایش فعال هستند، گفت: می کوشیم بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی و نیز حوادث و اتفاقات روز روستا و شهرستان را در قالب نمایش برای مردم بازگو کنیم چنان که در پی شیوع ویروس کرونا از طریق نمایش های کوتاه چند دقیقه ای و ارسال آن به کانال مجازی کانون، مردم روستا را برای مقابله و پیشگیری و نیز درمان این بیماری آموزش دادیم.

 

رحیمی شهواری درباره تئاتر «تکه ای از آسمان»، برگزیده نخستین رویداد ملی «فهما» بیان کرد: این نمایش درباره اتفاقاتی است که در عاشورای حسینی رخ داده و به صورت میدانی و در گستره ای وسیع هر ساله در روستای شهوار اجرا می شود و از روستاهای اطراف هم برای تماشای آن می آیند.

 

وی تصریح کرد: اگرچه عنوان ثابت این نمایش «تکه ای از آسمان» است، اما هر سال با موضوعات متنوع و مرتبط با عاشورای حسینی اعم از اتفاقات و حوادث قبل، حین و بعد از عاشورا اجرا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «سیدالشهداء(ع)» روستای شهوار از توابع شهرستان میناب ادامه داد: علاوه بر این، گروه تئاتر کانون با عنوان «انگاره» در جشنواره های استانی، ملی و بین المللی نیز شرکت کرده و موفق به کسب رتبه های برتر در رشته های بازیگری، کارگردانی و ... در دفعات مکرر شده است.

 

وی تاکید کرد: اگر بچه های کانون فرهنگی هنری «سیدالشهداء(ع)» مورد حمایت قرار بگیرند، می توانیم جشنواره سراسری تئاتر روستا را در شهوار برگزار کنیم. البته در تلاش هستیم در سال های آتی نمایش های قوی تر با موضوعات ملی مذهبی را اجرا کنیم.

 

رحیمی شهواری با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری «سیدالشهداء(ع)» در شهوار نزدیک به 400 عضو دارد که اغلب آنها (بیش از 200 نفر) از گروه سنی نوجوان هستند، گفت: البته از دیگر گروه های سنی نیز در این کانون عضویت دارند، و جز نمایش برنامه های فرهنگی هنری همچون فعالیت های قرآنی، آشنایی با احکام، مسابقات کتاب و کتابخوانی، آشنایی با رایانه به منظور همراهی با رویداد ملی فهما و پورتال بچه های مسجد، فعالیت های فرهنگی ورزشی و ... نیز در این کانون اجرا می شود.

 

وی با ابراز خرسندی از میزان مشارکت و استقبال بچه های مسجد از فعالیت های کانون فرهنگی هنری «سیدالشهداء(ع)»، خاطرنشان کرد: روستای شهوار دارای جمعیت 200 خانواری است و اگر از هر خانوار یک نفر هم عضو کانون باشد جمعیتی مطلوب با استعدادهای متنوع در کانون حضور می یابند که می توانند مجری برنامه های مختلف باشند.

پایان پیام/ 9