برنامه منبر مجازی به همت بچه مسجدی ها برگزار شد

برنامه منبر مجازی به همت بچه مسجدی ها برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
امشب ۲۷ خرداد هم زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، به همت گروه جهادی کانون شهید باکری رودبار جنوب، مراسم عزاداری در قالب منبر مجازی و به صورت زنده از پیج اینستاگرام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، امشب ۲۷ خرداد هم زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، به همت گروه جهادی کانون شهید باکری رودبار جنوب، مراسم عزاداری در قالب منبر مجازی و به صورت زنده از پیج اینستاگرام برگزار شد.

حجت الاسلام «حسین بهرامی» در این برنامه، ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، گفت: امام صادق علیه السلام در عصری زندگی می کردند که فرقه های مخالف زیادی وجود داشت، فرقه های منکر خدا، منکر امامت امام صادق علیه السلام در این شرایط دشوار شیعه می رفت که نابود شود این جا امام به واسطه احیا و بازسازی معارف اسلامی و مکتب علمی یک علم عظیمی به وجود آوردند و به معارف اسلامی پرداختند.

این کارشناس دین خاطرنشان کرد: حاصل مکتب بزرگ امام صادق علیه السلام تربیت ۴ هزار شاگرد متخصص است این شاگردان به همه مناطق اعزام شدند و هر یک از این شاگردها بازگو کننده منطق اسلام و امام صادق علیه السلام، پاسدار میراث علمی، دینی و نگهدارنده تشیع راستین بودند.

وی اظهار کرد: از حضرت صادق علیه السلام در زمینه اصول، فروع، طب، خانواده، ازدواج و غیره حدیث داریم و فقط مُسند آن حضرت در ۲۲ جلد چاپ شده است.

حجت الاسلام بهرامی تصریح کرد: امام صادق علیه السلام مبتکر و بنیان گذار خیلی از پایه های اساسی و اعتقادی شیعه است حتی افرادی که مخالف آن حضرت و امامت ایشان بودند همگی بر این مطلب اتفاق نظر داشتند که علم، حلم، زهد، تقوا و فضیلت امام بی نظیر است.

سخنران مراسم شهادت امام جعفر صادق علیه السلام ابراز کرد: وقتی جوانی باور فکریش درست باشد اگر دشمن هزار شبهه هم وارد کند چون عقیده مستحکم و باور درستی دارد این شبهه و سوال موجب نمی شود این فرد به گمراهی کشیده شود.

وی تاکید کرد: یکی از دلایلی که امروزه موجب می شود که برخی افراد دچار انحرافات فکری و اعتقادی شوند این است که باورها و اعتقادات آنها محکم نیست و علی رغم ایجاد شبهات زیادی از سوی دشمنان در جامعه و فضای مجازی اما سعی نمی کنند با مراجعه به کارشناسان دین به دنبال رفع این شبهات باشند.

حجت الاسلام بهرامی افزود: در زمان امام صادق علیه السلام بازار شبهات داغ بود هر کسی چیزی می گفت و این امام صادق علیه السلام بود که باید مسیر صحیح را مشخص کرده و افراد را قانع کند و جلوی شبهات بایستد بنابراین شاگردان متخصصی تربیت کرد تا جوابگوی این شبهات باشند.

این کارشناس دین عنوان کرد: امروزه ما باید بدانیم که دشمن در ۲ عرصه فعالیت می کند یکی عرصه ابتذال و دیگر عرصه سست کردن اعتقادات، تا می توانند اعتقادات مردم را تضعیف می کنند هیچ زمانی هم به اندازه حالا حمله به اعتقادات صورت نگرفته است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: می طلبد ما که پیرو مکتب امام جعفر صادق علیه السلام هستیم از صحبت های معصومین علیهم السلام بهره مند شویم تا شبهات و سوال هایی که پیش می آید موجب انحرافات فکری و اعتقادی ما نشوند.

پایان پیام/ 586