ادامه فصل همدلی در مساجد استان زنجان

ادامه فصل همدلی در مساجد استان زنجان

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
مساجد استان زنجان به منظور لبیک به فرمان رهبری در همدلی و مواسات با نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، در قالب تیم های جهادی کمک های مومنانه خود را به دست نیازمندان می رسانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، با شیوع ویروس کرونا در جامعه، مساجد در سنگر مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت و فعالان مساجد با جذب حمایت های خیرین و افراد توانمند با اقداماتی همچون غربالگری عمومی، توزیع مواد ضدعفونی و بسته های بهداشتی و  مشارکت در ضدعفونی اماکن عمومی و خیابان ها و معابر به یاری مردم شتافتند.

 

به همین منظور کمک های مومنانه با محوریت مساجد از نیمه شعبان آغاز و تاکنون هم ادامه دارد و بچه های مساجد با همراهی خیرین و مساعدت هیئت امنای مسجد کمک های مردمی را به دست نیازمندان می رسانند.

 

تعدادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد زنجان هم علیرغم تعطیلی مساجد، این مراکز را به کارگاه هایی برای دوخت ماسک و لباس های مخصوص کادر درمان تبدیل کرده اند.

 

در همین راستا طرح اکرام نیازمندان توسط تمامی مساجد شهر زنجان اجرایی شد که این اقدام در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای طرح مواسات و همدلی بود.

 

یکی از کانون های فعال استان زنجان در کار دوخت ماسک و لباس ویژه کادر درمان کانون اندیشه روستای سوکهریز شهرستان خرمدره است که با تولید روزانه 80 دست لباس ویژه کادر درمان در کنار مدافعان سلامت است؛ در این اقدام گروهی از بانوان عضو کانون با حضور در مسجد به دوخت این اقلام می پردازند.

 

همچنین مسجد نورالزهرای زنجان هم اقدامات اثرگذاری در جهت مقابله با ویروس کرونا انجام داده است که از آن جمله می توان به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی اشاره کرد.

 

مرکز نیکوکاری مسجد صاحب الزهرای زنجان هم به همت بچه های مسجد در کنار اقدامات موثر در مقابله با ویروس کرونا و کمک های مومنانه، 15 مورد جهیزیه را با همراهی خیرین مسجد خریداری و به نوعروسان نیازمند اهداء کردند.

  

پایان پیام/ 73