بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق (ع) توسط کانون فرهنگی هنری مسجد «نور» شیراز

بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق (ع) توسط کانون فرهنگی هنری مسجد «نور» شیراز

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
رضازاده گفت: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم پر فیض دعای کمیل، توسط کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز برگزار شد.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده» با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) از برگزاری مراسمی توسط کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز خبر داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: مراسم پر فیض دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام «امین الله کاظمی» و مداحی حاج «خلیل نگهبان فرد» شامگاه پنج شنبه 29 خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد و آرامگاه «نور» شیراز برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز با تاکید بر فضائل اخلاقی و جایگاه امام جعفر صادق (ع) افزود: امامت امام جعفر صادق (ع) در سال 114 هجری قمری و در سن 31 سالگی آغاز شد که به مدت 34 سال ادامه یافت.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز اضافه کرد: این امام بزرگ که پدر مذهب شیعه جعفری به شمار می روند، در سن 65 سالگی به زهر کین «منصور دوانقی»، خلیفه ستمگر عباسی به شهادت رسید و سالروز شهادت این امام بزرگ همواره جایگاه خاصی میان مسلمانان دارد و با برگزاری مراسم مذهبی عدیده ای، گرامی داشته می شود.

وی تاکید کرد: امام جعفر صادق (ع) در «بقیع بی بقعه» در مدینه دفن شد و به دلیل اینکه مسن ترین، امام معصوم بودند به «شیخ الائمه» شهرت دارند.

رضازاده با تاکید بر تلاش های امام جعفر صادق (ع) برای بقای مذهب شیعه، عنوان کرد: امام جعفر صادق (ع)، تشکیلات سازمان یافته ای با شیعیان داشتند و همواره برای تقویت مکتب شیعه تلاش می کردند.

وی با اشاره به برگرفته شدن سیره اهل بیت (ع) از آیات الهی قرآن کریم گفت: در صفحه 359 کتاب «تحف العقول» از قول امام صادق (ع)، آمده است: «به پدرانتان نیکی کنید تا فرزندانتان هم به شما نیکی کنند و نسبت به زنان مردم عفت داشته باشید تا زنان شما هم عفیف و پاکدامن بمانند».

رضا زاده ادامه داد: مسجد «نور» با تاکید بر برگزاری مراسم گرامیداشت شهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) و اعیاد برای ارتقای بینش افراد و آموختن درس انسانیت از سیره اهل بیت (ع) فعالیت مداوم دارد و با برگزاری دعا و نماز، توسل وتوکل به خداوند به عنوان تکیه گاهی برای تقویت روح و روان افراد، تلاش می کند.

 

وی با اشاره به بخشی از سخنرانی حجت الاسلام «امین الله کاظمی» در دعای کمیل که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد نور برگزار شد، گفت: از دیدگاه امام جعفر صادق (ع)، عقل، چیزی که به وسیله آن خدا پرستش شود و بهشت به دست آید.

پایان پیام/ 664