مسابقه «تجلی امامت در پرتو غدیر» به همت مسجد جامع غدیرخم برگزار می‌شود

مسابقه «تجلی امامت در پرتو غدیر» به همت مسجد جامع غدیرخم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
شکرنابی از برگزاری مسابقه «تجلی امامت در پرتو غدیر» خبر داد و گفت: این مسابقه با هدف ترویج و آشنایی مردم با فرهنگ غدیر به همت مسجد جامع غدیر خم برگزار می‌شود.

«محسن شکرنابی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری مسابقه «تجلی امامت در پرتو غدیر» خبر داد و اظهار کرد: شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم در راستای ترویج و آشنایی بیشتر آحاد جامعه به‌ویژه نسل جـوان بـا فرهنـگ غـدیر این مسابقه را از خطبه غدیر خم همراه با اهدای 120 جایزه نقدی برگزار می کند.

 

مدیر شورای فرهنگی  مسجد جامع غدیر خم بیان کرد: این مسابقه دارای 20 سؤال تستی است کـه شـرکت‌کننـدگان بایـد مـتن جـزوه را در کانـال ایتـا و یا پایگاه اطلاع‌رسانی مسجد جامع غدیر خم به نشانی@masjed_ghadirkhomمطالعه و پاسخ های صحیحی را به نشانی www.masjedeghadier.ir ارسال کنند.

 

وی مهلت شرکت‌ در این مسابقه را تا 15 مرداد ماه 99 اعلام کرد و گفت: اسامی برندگان تهرانی، همزمان با سالروز عید سعید غدیرخم و در مراسم جشن بزرگ «ولایت و امامت» که در شبستان مسجد برگزار می‌شود، اعلام و همچنین در کانال مسجد نیز بارگذاری می شود.

 

مدیر شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم ادامه داد: در این مسابقه به 120 برگزیده جوایز 300 هزار تومانی تقدیم می شود.

 

بنا بر این گزارش، مسجد جامع غديرخم كه تا سال ٨٣ به نام مسجد جامع ضرابخانه ناميده مي شد در محله ضرابخانه واقع است. اين مسجد در سال ١٣٥٠ با زيربناي ۵۰۰ مترمربع ساخته شد و در اوایل سال ١٣٥٧ با تلاش های آيت الله سيد جلال مجد هاشمي؛ امام جماعت این مسجد و همت نمازگزاران و افراد خيّر محله با زيربناي بيش از دو هزار مترمربع به طور كلي تجديد بنا شد، كه شامل شبستان بزرگ و دو طبقه ساختمان و زيرزمين جهت استقرار كتابخانه، كلاس هاي قرآن، امور فرهنگي و دفتر است.

 

در سال ١٣٨٠ برای افزايش فضاي شبستان مسجد و گسترش فعاليت هاي فرهنگي این مسجد در چند فاز تجديد بنا شد و طي نقشه اي جامع، كتابخانه با دو سالن قرائت برادران و خواهران، سالن كنفرانس، سالن ويژه مراسم، شبستان مردانه وسیع تر، شبستان زنانه در طبقه دوم، صندوق قرض‌الحسنه، كلاس هاي آموزشي براي واحد قرآن و عترت، اتاق هايي برای بسيج برادران و خواهران، دفتر مسجد، دفتر امام جماعت، محل سكونت خادم و… پيش بيني شد.

 

مسجد جامع غدیر خم در خیابان  پاسداران، خیابان شهید  کشوری(نگارستان  هشتم)، خیابان مسجد، نبش  خیابان شهید آجرپز واقع است.

پایان پیام/ 40