«طرح فهما» موجب دیده شدن کانون های مناطق فقیر نشین می شود

«طرح فهما» موجب دیده شدن کانون های مناطق فقیر نشین می شود

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
حیدری گفت: طرح فهما موجب دیده شدن کانون های مناطق فقیرنشین می شود و همین باعث افزایش اعتماد بنفس و روحیه شاد کودکان و نوجوانان این مناطق شده است.

«سعید حیدری» امروز شنبه (۳۱ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، گفت: طرح فهما موجب دیده شدن کانون های مناطق فقیرنشین و افزایش حس شعف و اعتماد بنفس کودکان و نوجوانان مناطق محروم شده که همین موجبات پیشرفت درسی و فعالیت بیشتر اعضای این کانون ها شده است.

مسئول کانون فرهنگی، هنری صاحبیه (ع) مسجد امام سجاد(ع) گچساران، تصریح کرد: رویداد فهما جایگاه تبادل ایده های نو و به اشتراک گذاشتن آنها با دیگر کانون ها در تمام شهرها و روستاهای کشورمان ایران است و هر کانونی به اندازه تلاش و فعالیت خود از این ظرفیت می تواند نهایت بهره برداری را کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های «کانون صاحبیه (ع)» در ایام شیوع کرونا اظهارداشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در رزمایش «همدلی و کمک های مومنانه» در قالب «طرح ملی راهکار» با کمک خیرین سه گوسفند به ارزش ۴۰ میلیون ریال خریداری و گوشت آن بین ۷۵ خانواده نیازمند و افراد آسیب دیده از کرونا درمحله لبنان گچساران و روستاهای آب شیرین، میشان، بابا کلان توزیع شد.

حیدری افزود: اعضای کانون صاحبیه (ع) از ابتدای شیوع ویروس کرونا طی سه مرحله اقدام به ضدعفونی مسجد و اماکن عمومی محله لبنان کرده و تعداد  ۱۵۰۰ دستکش و ماسک بهداشتی تهیه و جهت سلامتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بین مردم محله لبنان و چند روستا توزیع کردند.

وی با برشمردن فعالیت های فرهنگی کانون در قبل از ایام کرونا یادآور شد: کلاس های احکام، اخلاق، روخوانی قرآن، تفسیر و شرکت در نماز جماعت، قرائت ادعیه ها و زیارات از جمله برنامه های فرهنگی کانون بود، که با همکاری امام جماعت مسجد امام سجاد(ع) از سوی نوجوانان با استقبال خوبی برخوردار بود، و در حال حاضر از طریق فضای مجازی کلاس ها دنبال می شود.

 

این فعال فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: نوجوانان در ایام بلوغ در حساسترین شرایط جسمی و روحی خود قرار دارند که نیاز به پرکردن اوقات فراغت آنها از سوی مسئولان فرهنگی و اجرایی با برنامه های متنوع علمی، آموزشی، ورزشی سالم بیشتر از هر زمان دیگری را می طلبد، و این مهم دست پیدا نمی کند جز اینکه همه این نهادها در یک راستا باهم هماهنگ و در تلاش باشند تا بتوانند آینده سازان سالم و تندرستی را تحویل جامعه دهند.

 

 

 

 

پایان پیام/ 630