رویداد ملی «فهما» انسجام‌بخش فعالیت‌ کانون‌های مساجد است

رویداد ملی «فهما» انسجام‌بخش فعالیت‌ کانون‌های مساجد است

تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۳۹۹
جعفری برگزاری رویداد ملی فهما، انتخاب پایتخت فرهنگی مساجد ایران را موجب انسجام‌بخشی فعالیت‌های کانون‌های مساجد اعلام کرد و گفت: در قالب این رویداد سیاست‌ها و چارچوب فعالیت کانون‌های مساجد تعیین شده است.

«سجاد جعفری» با اشاره به کسب عنوان شایسته تقدیر در رویداد ملی فهما توسط کانون محمد رسول الله(ص) رودبار به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این کانون در مصلی شهر رودبار به پاتوقی برای فعالیت جوانان و نوجوانان مسجدی تبدیل شده تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در این شهر با محوریت مصلی رونق دهند.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری محمد رسول الله (ص) رودبار با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۹ نفر از اعضای کانون در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت شده‌اند افزود: این کانون با ۸۱ عنوان فعالیت توانسته است ۱۵ هزار و ۸۳۶ امتیاز در رویداد ملی فهما کسب کرده و رتبه چهارم را به دست آورد.

 

وی برگزاری رویداد ملی فهما، انتخاب پایتخت فرهنگی مساجد ایران را موجب انسجام‌بخشی فعالیت‌های کانون‌های مساجد اعلام کرد و ادامه داد: در قالب این رویداد سیاست‌ها و چارچوب فعالیت کانون‌های مساجد مشخص شده و برنامه‌ریزی‌ها شکل گرفت.

 

جعفری با بیان اینکه کانون‌های مساجد ظرفیت گسترده‌ای در اجرای فعالیت‌ها داشته و بازوی متولیان فرهنگی محسوب می‌شوند اظهارداشت: فعالیت این کانون ها با محوریت مساجد و ائمه جماعت برگزار می‌شود که اعتمادبخشی به خانواده‌ها را جهت حضور فرزندان در کانون به همراه دارد.

 

 وی با اشاره به عضویت بچه‌های کانون در کتابخانه مسجد تصریح کرد: بیش از ۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون محمدرسول الله برای استفاده اعضا وجود دارد که در حال ساماندهی کتابخانه و ایجاد فضای بزرگ‌تر برای استفاده اعضا هستیم.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری محمد رسول الله (ص) رودبار با اشاره به شیوع ویروس کرونا و پرهیز از تجمعات جهت مقابله با این ویروس از راه‌اندازی کانال تلگرامی مصلی خبر داد و اعلام کرد: با استفاده از فضای مجازی در ماه رمضان به برگزاری جلسات ختم قرآن و پخش روزانه ادعیه و سخنرانی‌های ویژه این ماه مبارک پرداختیم.

 

وی با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی کلاس‌های اوقات فراغت در کانون هستیم خاطرنشان ساخت: کلاس‌های آموزشی قرآن از این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد و در تلاش برای برگزاری سایر کلاس‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.

پایان پیام/ 84