بروز اجتماعی مساجد در جامعه نمایان شود

بروز اجتماعی مساجد در جامعه نمایان شود

تاریخ انتشار : ۱ تير ۱۳۹۹
حجت الاسلام«سعید احمدی» بر ضرورت احیای کارکردهای مساجد تاکید کرد و گفت: لازم است تا بروز اجتماعی مساجد در جامعه نمایان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان اظهار کرد: فعالان مساجد اولین گروه هایی بودند که با شیوع ویروس کرونا دست به کار شده و در قالب گروه های جهادی و هیات مذهبی ، مساجد را به پایگاه های سلامت تبدیل کردند.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با یادآوری اینکه با وجود تعطیلی مساجد در زمان شیوع این ویروس، کمک های مردمی و توزیع اقلام بهداشتی در مساجد ادامه داشت، گفت: در مساجد شاهد تهیه و دوخت ماسک و لباس های مخصوص کادر درمان بودیم که در حال حاضر هم ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از ماه مبارک رمضان مساجد برای اقامه نمازهای یومیه بازگشایی شد، تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری هرگونه تجمع و مراسم ترحیم در مساجد استان ممنوع است و در صورت مواجه با این موارد برخورد خواهد شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برگزاری نمازهای جماعت در مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی است، گفت: در نمازها تلاش می شود تا نمازگزاران با تهیه مهر و سجاده شخصی و رعایت فاصله اجتماعی از انتشار این ویروس جلوگیری کنند.

 

به گفته وی، در رزمایش همدلی و مواسات شاهد حضور بچه های مسجد در کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا بودیم.

 

حجت الاسلام احمدی به تحولات اجتماعی در مساجد به عنوان طرح امام محله اشاره کرد و گفت: در این طرح تلاش شده است تا جایگاه و کارکردهای مساجد احیا شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر ضرورت احیای کارکردهای مساجد تاکید کرد و گفت: لازم است تا بروز اجتماعی مساجد در جامعه نمایان شود.

 

وی با بیان اینکه در این طرح تلاش می شود تا مساجد و فعالان آن نسبت به اطراف خود بی تفاوت نباشند، افزود: لازم ست مساجد کانون مراجعه مردم در حوزه سلامت، خانواده و اشتغال باشد.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طرح تحول اجتماعی که در حال حاضر در 16 مسجد استان زنجان اجرا می شود، مساجد به مرکزی برای حل آسیب های اجتماعی طلاق، اعتیادو بیکاری تبدیل می شود.

 

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان احیای مساجد مناطق حاشیه شهرهای زنجان در اولویت سازمان قرار دارد.

پایان پیام/ 73