طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون های مساجد گیلان اجرا می‌شود

طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در کانون های مساجد گیلان اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۳۹۹
حجت‌‌الاسلام رضوانی‌‌نژاد از اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» همزمان با دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خبر داد.

حجت‌الاسلام«محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به آغاز طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» همزمان با دهه کرامت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این طرح به‌منظور احیای کارکرد فرهنگی، اجتماعی مساجد در محلات و همچنین در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان محله‌محوری و خانواده بنیان را از رویکردهای این طرح ملی اعلام کرد و افزود: سه‌شنبه‌های تکریم با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق دسته‌بندی می‌شوند اظهارداشت: طرح مذکور از فعالیت‌های رواق همدلی است که منجر به شناسایی و تکریم خانواده شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

 

به گفته حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از اهداف اجرای طرح است.

 

وی خانواده‌های شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی را از گروه‌های هدف طرح مذکور برشمرد و عنوان داشت: هر کانون می‌تواند با هماهنگی امام جماعت مسجد نسبت به تعیین شاخص‌های جزئی با لحاظ اقتضائات محلی و بومی اقدام کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه تکریم موجب ترغیب اهالی محله و نخبگان جهت حضور پررنگ در مسجد می‌شود تاکید کرد: تکریم مسجدی‌ها منتج به همدلی بیشتر اهالی محله با محوریت مسجد می‌شود.

پایان پیام/ 84