رویداد ملی «فهما» حرکتی جهادی در راستای انسجام بخشی به فعالیت کانون های مساجد کشور است

رویداد ملی «فهما» حرکتی جهادی در راستای انسجام بخشی به فعالیت کانون های مساجد کشور است

تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۳۹۹
سهرابی گفت: رویداد ملی «فهما» حرکتی جهادی در راستای انسجام بخشی به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است و می توان گفت این رویداد جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد را در کشور تبیین می کند.

«صابر سهرابی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: رویداد ملی «فهما» طرحی بود که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به شورای سیاستگذاری کانون های مساجد ارائه و تصویب شد و هم اکنون با همکاری بیش از 25 هزار کانون سال دوم اجرای خود را شروع کرده است.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: رویداد ملی «فهما» حرکتی جهادی در راستای انسجام بخشی به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است و می توان گفت این رویداد جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد را در کشور تبیین می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با توجه به اینکه «فهما» به عنوان برندی برای معرفی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قابل ارائه است، خاطرنشان کرد: مزایای بی شماری را می توان از اجرای این رویداد متصور شد که از آن جمله می توان هویت بخشی و رونق بخشی فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح استان و کشور است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس تاکید کرد: از ظرفیت از کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان به عنوان بازوان اجرایی رویداد های بزرگ فرهنگی و هنری بهره برد زیرا در دورترین نقاطی که حتی شعبه ای از نهاد های دولتی مستقر نیستند، در مساجد شاهد راه اندازی کانون فرهنگی هنری هستیم و این در جای خود ظرفیت مهمی است.

وی با اشاره به تاثیر تداوم اجرای رویداد ملی «فهما» در سال های آتی خاطرنشان کرد: این رویداد می تواند با کشف استعداد های فرهنگی و هنری و احصا آمار فعالیت های اجرایی می تواند زمینه احیای کارکرد های فراموش شده مساجد را فراهم آورد.

دبیر اجرایی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس بر همکاری نهاد های عضو این شورا در معرفی این رویداد ملی تاکید کرد و گفت: آمار به دست آمده از ثبت فعالیت های اجرایی کانون های مساجد امکان رصد، پایش و ارزیابی را دارد که می تواند در تصمیم گیری صحیح و موثر یاری گر مسئولان و متولیان نهاد های فرهنگی و مذهبی باشد و این ظرفیتی است که نباید از آن غافل شد.

وی با اشاره به آغاز به کار پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ و هنر مساجد استان فارس گفت: این پایگاه می تواند مرجعی برای اطلاع رسانی و معرفی برنامه های فرهنگی و هنری مساجد استان عمل کند و کانون های فرهنگی هنری با اطلاع از برنامه ها، ایده پردازی کرده و فالیت های به روزتری داشته باشند.

 

پایان پیام/ 130