کانون‌های فرهنگی هنری در فراگیری دهه کرامت نقشی بی‌بدیل دارند/ مساجد همدلی رضوی را عملیاتی کرده‌اند

کانون‌های فرهنگی هنری در فراگیری دهه کرامت نقشی بی‌بدیل دارند/ مساجد همدلی رضوی را عملیاتی کرده‌اند

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین نوچمنی با بیان اینکه دهه کرامت چند سالی است که تبدیل به مناسبت‌های بسیار مهم و پرمخاطب کشور شده، گفت: نقش کانون‌های فرهنگی هنری در فراگیری این دهه در کشور بر کسی پوشیده نیست.

حجت ‌الاسلام و المسلمین «قاسمعلی نوچمنی» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دهه کرامت چند سالی است جزو مناسبت های بسیار مهم و پرمخاطب کشور شده، گفت: نقش کانون های فرهنگی هنری در فراگیری این دهه در کشور بر کسی پوشیده نیست البته سایر نهادهای مردمی از جمله بسیج و هیئت های مذهبی نیز در این زمینه موثر بوده اند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به شعار دهه کرامت در سال 1399 «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت (ع) افزود: یکی از ویژگی های مهم تصمیم گیرندگان دهه کرامت در کشور، توجه ویژه آنان به رویدادهای روز ایران و جهان در انتخاب شعار و عناوین روزها است که امسال نیز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه به نیازمندان در دوره شیوع ویروس کرونا، انتخاب کلیدواژه همدلی بسیار دقیق و سنجیده بود.

 

وی اضفاه کرد: مساجد با همراهی کانون های فرهنگی هنری، پایگاه های مقاومت بسیج، اعضای هیئت امنا و سایر نهادها و کارگزارانش در تمام بحران ها و مشکلات اولین مرکز در خدمت رسانی به مردم و آسیب دیدگان هستند و طی چهار ماهی که از شیوع ویروس کرونا می گذرد این حقیقت را بار دیگر در عمل نشان دادند.

 

نوچمنی گفت: تلاش همه در دهه کرامت باید این باشد که همه گروه های مردم به ویژه اقشار محروم جامعه از طعم شیرین کرامت رضوی و رافت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) بهره مند شوند و امسال با توجه به آسیب هایی که در پی شیوع این ویروس کشور را در برگرفته، اشاعه این کرامت و رافت بیش از هر زمانی لازم است.

 

وی در ادامه انتصاب روز پنج شنبه، پنجم تیرماه به موضوع مقابله با ویروس کرونا «مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت» را گامی بلند برای پاسداشت خدمات جهادگران سلامت دانست و اظهار کرد: انشاءالله مجموعه اقدامات فعالان در حوزه دهه کرامت موجب اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ رضوی در کشور شود که احترام به دیگران که در زمان حاضر استفاده از ماسک و دستکش از مصادیق آن است، از شاخص های شیعیان حضرت رضا (ع) است.

 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: دهه کرامت چندین سال است که همچون دهه محرم و فاطمیه به عنوان یکی از مناسبت های مهم و پرمخاطب نزد مردم کشورمان تبدیل شده بنابراین مسئولان مربوطه باید از تمام ظرفیت های موجود برای گسترش مشارکت مردمی در برگزاری برنامه های آن استفاده کنند و هر سال شاهد کاهش نقش سازمان های حکومتی و دولتی در اجرای برنامه ها باشیم.

پایان پیام/ 397