ریشه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی دوری از تفکر مسجدی است

ریشه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی دوری از تفکر مسجدی است

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
«محمد تقی فتحی» گفت: تعامل ناجا و دادگستری با مساجد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم را موثر خواند و گفت: ریشه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی دوری از تفکر مسجدی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان در جلسه هم اندیشی دستگاه قضا با نمازگزاران که به همت کانون فرهنگی هنری قمره العشیره برگزار شد، اظهار کرد: تعامل و همکاری دو مجموعه بزرگ ناجا و دادگستری با مساجد در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و خدمت رسانی به عموم مردم موثر است .

 

محمدتقی فتحی ضمن اشاره به روحیه خدمت رسانی و نگرش ژرف بین بچه های مسجد اظهار کرد: این حضور در عرصه های مختلف خود را نمایان می کند که نمونه های آن را در شهادت سردار سلیمانی و شیوع ویروس کرونا به عینه می بینیم.

 

این مقام مسئول ریشه بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی را دوری از تفکر مسجدی خواند و ادامه داد: اگر این تفکر در بین مردم و مسئول ترویج یابد و مسجد محل رفت و آمد عموم مردم و مسئولان باشد بسیاری از این آسیب ها از بین می رود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با یادآوری اینکه مساجد ظرفیت و پتانسیل بالایی در راستای پیشگیری از جرم دارد، گفت: دستگاه قضایی استان ب تمام توان مسائل پیشگیرانه را بصورت فرادستگاهی پیگیری می کند.

 

فتحی با اشاره به اینکه سامانه سجام بهترین وسیله ارتباط مردم با دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: بازخورد این ارتباط توسط گزارش دهنده قابل پیگیری می باشد و گزارشات آن مستقیما توسط دادستان مرکز استان ملاحظه و پیگیری می شود .

 

نشست با نماینده دستگاه قضا با موضوعات سامانه سجام، سامانه تصمیم، دیده بانان تخصصی و ترویج فرهنگ مطالبه گری از دستگاه های دولتی در راستای خدمت صادقانه به مردم برگزار شد.

پایان پیام/ 73