حمایت مالی از ۱۱۰ مسجد همنام با امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به مناسبت دهه کرامت

حمایت مالی از ۱۱۰ مسجد همنام با امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به مناسبت دهه کرامت

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام صادق‌زاده از حمایت مالی شهرداری از مساجد همنام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: از ۱۱۰ مسجد همنام این بزرگواران حمایت مالی می‌شود.

حجت الاسلام «جواد صادق زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبسستان از حمایت مالی از 110 مسجد همنام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: قرار است به هر مسجد 500 هزار تومان کمک مالی شود.

 

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران بیان کرد: بسته فرهنگی که شامل سه کتاب پیرامون امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است و همچنین قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) در مساجد مورد توجه قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام صادق زاده از اجرای تعزیه به مناسبت دهه کرامت خبر داد و گفت: به دلیل شرایط کشور به دلیل بحران کرونا امکان برگزاری بسیاری از برنامه ها به صورت حضوری امکان پذیرنیست به همین جهت مسابقات فرهنگی برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در نظرگرفته شده است.

 

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران ادامه داد: کتاب «تفسیر نور» حجت الاسلام قرائتی به مساجد ارسال می شود. همچنین به مناسبت دهه کرامت محتواهایی پیرامون امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) در فضای مجازی برای استفاده مخاطبان بارگذاری شده است.

 

وی به اقدامات و برنامه های صورت گرفته  به منظور رزمایش مواسات و  همدلی مومنانه اشاره کرد و گفت: در همین راستا 100 هزار بسته سبد کالا با همکاری  بسیج در میان نیازمندان توزیع شد.

 

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی« در خانه می مانیم» گفت: بیش از ۸۶ هزار نفر در این مسابقه فرهنگی شرکت کردند.

 

گفتنی است، جشن‌های مردمی دهه کرامت از (اول ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می شود و تا یازدهم ذی‌العقده، سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

 

شعار دهه انتخاب شده امسال نیز «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت(ع)» اعلام شده است که عناوین این روز‌ها به شرح زیر است:

 

سه‌شنبه، سوم تیر، مصادف با اول ذی‌القعده و همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) با عنوان «تکریم دختران؛ نشان خانواده فاطمی» و چهارشنبه، چهارم تیر، مصادف با دوم ذی‌القعده، همزمان با روز شهرداری و دهیاری با عنوان «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم» نامگذاری شده است. پنجشنبه، پنجم تیر مصادف با سوم ذی‌القعده «مدافعان سلامت، رهروان ایثار و شهادت» نام گرفته است.

 

همچنین، برای جمعه، ششم تیرماه که همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است عنوان «خانواده مهدوی محور جامعه مهدوی» و روز شنبه، هفتم تیر، همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و بزرگداشت حضرت صالح بن موسی الکاظم(ع)، شهادت آیت‌الله بهشتی(ره) و ۷۲ نفر از یاران امام خمینی(ره) عنوان «امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت‌پذیری» در نظر گرفته شده است.

 

یکشنبه، هشتم تیر نیز مصادف با ششم ذی‌القعده و روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی با عنوان «حضرت شاهچراغ(ع) اسوه عدالت و امین ولایت» نامگذاری شد و دوشنبه، ۹ تیرماه نیز مصادف با هفتم ذی‌القعده با عنوان «تشکل‌های مردمی جهادگران خدمت و سلامت» نام نهاده شده است.

 

براساس این گزارش، برای سه‌شنبه، ۱۰ تیرماه، مصادف با هشتم ذی‌القعده و روز آزادسازی شهر مهران و بزرگداشت صائب تبریزی عنوان «رفاه و امید در سایه جهش تولید» و برای چهارشنبه، ۱۱ تیرماه که مصادف با نهم ذی‌القعده و شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب است عنوان «شهداء و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب» انتخاب شده است.

 

پنجشنبه، ۱۲ تیرماه، مصادف با دهم ذی‌القعده و حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری آمریکا، روز بزرگداشت علامه امینی(ره) و روز افشای حقوق بشر آمریکایی با عنوان «خادم الرضا(ع)، شهید سلیمانی؛ الگوی خادمان اهل‌بیت(ع)» و در نهایت جمعه، 13 تیرماه، مصادف با یازدهم ذی‌القعده، سالروز ولادت امام رضا(ع) نیز با عنوان «امام رضا(ع)؛ امام رأفت و مهربانی» نا‌‌م‌گذاری شده است.

 

پایان پیام/ 40