برپایی جشن‌های مجازی دهه کرامت در ۲۰ کشور جهان

برپایی جشن‌های مجازی دهه کرامت در ۲۰ کشور جهان

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام تسخیری با اعلام برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰ کشور جهان به صورت مجازی، گفت: هفت کتاب پیرامون زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به زبان‌های غیرفارسی ترجمه و چاپ شده است.

حجت الاسلام «محمد جواد تسخیری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد وکانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های سازمان فرهنگ و ارتباطات در ایام دهه کرامت اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط بحران کرونا جشن های دهه کرامت در 20 کشورجهان به صورت مجازی برگزار می شود.

 

مشاور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به کشورهایی که جشن های این ایام را به صورت مجازی برگزار می کنند، بیان کرد: جشن های این ایام در کشورهای سوریه، لبنان،ترکیه، با کو، افغانستان، پاکستان،صربستان،آلمان و ایتالیا از جمله این کشورها هستند که به صورت مجازی اقدام به برپایی جشن های دهه کرامت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام تسخیری به برپایی نمایشگاه عکس به همین مناسبت اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت فیلم هایی پیرامون امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی الکاظم(ع) در فضای مجازی به زبان های مختلف عرضه خواهد شد. همچنین با حضور شخصیت های علمی مطرح و برجسته نشست هایی برپا خواهد شد.

 

وی همچنین از برگزاری وبینارهایی با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت آفلاین خبر داد و گفت: هفت کتاب پیرامون زندگانی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) به زبان های انگلیسی، بوسنی و هرزگوین، کنیا، تایلند، اوگاندی ساحلی ترجمه و چاپ شده است.

 

مشاور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطر نشان کرد: سال گذشته جشن های دهه کرامت به صورت حضور در 70 نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات در خارج از کشور به صورت حضوری برگزار شد.

 

شعار دهه انتخاب شده امسال نیز «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت(ع)» اعلام شده است که عناوین این روز‌ها به شرح زیر است:

 

سه‌شنبه، سوم تیر، مصادف با اول ذی‌القعده و همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) با عنوان «تکریم دختران؛ نشان خانواده فاطمی» و چهارشنبه، چهارم تیر، مصادف با دوم ذی‌القعده، همزمان با روز شهرداری و دهیاری با عنوان «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم» نامگذاری شده است. پنجشنبه، پنجم تیر مصادف با سوم ذی‌القعده «مدافعان سلامت، رهروان ایثار و شهادت» نام گرفته است.

 

همچنین، برای جمعه، ششم تیرماه که همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است عنوان «خانواده مهدوی محور جامعه مهدوی» و روز شنبه، هفتم تیر، همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و بزرگداشت حضرت صالح بن موسی الکاظم(ع)، شهادت آیت‌الله بهشتی(ره) و ۷۲ نفر از یاران امام خمینی(ره) عنوان «امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت‌پذیری» در نظر گرفته شده است.

 

یکشنبه، هشتم تیر نیز مصادف با ششم ذی‌القعده و روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی با عنوان «حضرت شاهچراغ(ع) اسوه عدالت و امین ولایت» نامگذاری شد و دوشنبه، ۹ تیرماه نیز مصادف با هفتم ذی‌القعده با عنوان «تشکل‌های مردمی جهادگران خدمت و سلامت» نام نهاده شده است.

 

براساس این گزارش، برای سه‌شنبه، ۱۰ تیرماه، مصادف با هشتم ذی‌القعده و روز آزادسازی شهر مهران و بزرگداشت صائب تبریزی عنوان «رفاه و امید در سایه جهش تولید» و برای چهارشنبه، ۱۱ تیرماه که مصادف با نهم ذی‌القعده و شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب است عنوان «شهداء و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب» انتخاب شده است.

 

پنجشنبه، ۱۲ تیرماه، مصادف با دهم ذی‌القعده و حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری آمریکا، روز بزرگداشت علامه امینی(ره) و روز افشای حقوق بشر آمریکایی با عنوان «خادم الرضا(ع)، شهید سلیمانی؛ الگوی خادمان اهل‌بیت(ع)» و در نهایت جمعه، 13 تیرماه، مصادف با یازدهم ذی‌القعده، سالروز ولادت امام رضا(ع) نیز با عنوان «امام رضا(ع)؛ امام رأفت و مهربانی» نا‌‌م‌گذاری شده است.

پایان پیام/ 40