رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد

رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
سعادتی گفت: رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» به صورت دوسالانه برگزار می شود و فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد برای دومین رویداد در سال جاری و ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، «سعید سعادتی» امروز (4 تیرماه) در جلسه هم اندیشی با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: نخستین مرحله رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» در سال 98 با هدف شناخت سطحی از امکانات و شناسایی زیر ساخت ها فعالان فرهنگی کانون ها در مساجد کشور صورت گرفت.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: انقلاب و اسلام هیچگاه به بن بست نخواهد رسید و با اتکا به مفاهیم قرآن کریم باید زیرساخت های لازم برای فعالیت های فرهنگی و نشر آرمان های انقلاب اسلامی ایجاد شود.

 

این مقام مسئول افزود: نخستین رویداد ملی «فهما» زمینه لازم برای بازسازی و ساخت درون تشکیلاتی کانون های مساجد را فراهم کرد و با آمار و اطلاعات جمع آوری شده بستر راستی آزمایی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی به صورت میدانی مورد مطالعه و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: رویداد پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» به صورت دوسالانه برگزار می شود و فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد برای دومین رویداد در سال جاری و ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد شد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خاطر نشان کرد: فعالان کانون های مساجد اگر می خواهد خود را به عنوان یک عنصر فرهنگی، انقلابی و مسجدی در سطح محلات و جامعه معرفی کنند باید بستر فعالیت های فرهنگی خود را گسترش و افزایش دهند.

 

سعادتی خاطر نشان کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری «باید مرد تحول باشیم» و این رویکرد مهم کانون های مساجد در فعالیت های فرهنگی و مسجدی است همچنان که فعالیت فرهنگی مختص و منحصر به محل کار و مسجد نیست بلکه باید این فعالیت ها در خانواده های خود فعالان کانون های مساجد باید مشاهده شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور اعلام داشت: مفهوم مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی دشمنان انقلاب باید به یک گفتمان فرهنگی در جامعه تبدیل شود و نباید اجازه مداخله بیگانگان در امور داخلی کشور داده شود.

 

سعادتی عنوان کرد: در این روزهای سخت و دشوار که تحریم ها وضعیت معیشت جامعه را مورد هدف قرار داده است محور مقاومت می تواند پاسخی دندان شکن به این زیاده خواهی ها باشد.

 

این مقام مسئول یادآور شد: کشور هم اکنون نیازمند خلاقیت، ابتکار، ایده و طرح در زمینه های مختلف برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصادی مقاومتی است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های نذورات فرهنگی در مساجد برای اجرای برنامه های فرهنگی و توسعه اشتغال های خانگی با محوریت کانون های مساجد می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده ها را رفع کند.

پایان پیام/ 365