برگزاری ۸۴ ویژه برنامه در دهه کرامت از سوی کانون های خدمت رضوی

برگزاری ۸۴ ویژه برنامه در دهه کرامت از سوی کانون های خدمت رضوی

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم از برگزاری ۸۴ برنامه در قالب هشت محور اصلی توسط کانون خدمت رضوی در دهه كرامت خبرداد. 

 به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «سید محمدباقر تکیه ای» پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 4تیر) در نشست خبری «دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان قم» که در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام میلاد با سعادت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: کاری که اصحاب رسانه به ویژه در شهر کریمه اهل بیت(ع) انجام می‌ دهند مطمئنا مورد رضایت ایشان است و نسبت به شهرهای دیگر دو چندان ارزش دارد.

 

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم افزود: اما قصه شیرین و جذاب دهه کرامت با تیتر «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل بیت(ع)» آغاز شده و  خادم یاران رضوی استان قم هشتک #رضای من-رضای تو را انتخاب کرده اند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: به لحاظ محتوایی اهدافی برای دهه کرامت بعد از سه ماه رنج و درد مردم شریف در قالب مبارزه برای سلامت صورت گرفته و این که مجبور شدیم در سطح ملی درب این آستان های مقدس را ببندیم و تصمیماتی اتخاذ شد که خود مسؤولان هم راضی به آن نبودند، اما الان در آستانه دهه کرامت فرصت هایی ولو به صورت محدود داریم که باید بتوانیم از این جشن های معنوی و مذهبی تا جایی که امکان دارد بهره مند شویم.

 

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به این که آستان قدس رضوی دفتر قم با بهره مندی از نظرات خادم یاران رضوی و کانون های خدمت رضوی مجموعه ای از برنامه ها را تدارک دیده است، ابراز داشت: ما هشت برنامه محوری داریم و در مجموعه 86 عنوان برنامه در طول دهه مبارک کرامت انجام خواهد شد.

 

وی بیان داشت: ترویج معارف متناسب با سیره امام رضا(ع)، تعمیق فرهنگ زیارت با گسترش فرهنگ زیارت از دور با محوریت امام رضا(ع)، جهت دهی شادی و نشاط و امید با تأکید بر شادی و نشاط مؤمنانه، توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب، توجه به فرهنگ شهید وشهادت با محوریت حاج قاسم سلیمانی به عنوان خادم افتخاری حرم امام رضا(ع)، آمادگی جامعه جهانی برای تمسک به معارف اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) با توجه به شرایطی که در آن هستیم، از جمله اهداف در نظر گرفته شده برای برنامه های ما است.

 

دبیر کانون های خدمت رضوی آستانه قدس رضوی در قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همه خادم یاران رضوی در سراسر استان ها و در سطح ملی مکلف شده اند که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چون اولا سلامتی مردم از همه چیز مهم تر است و نباید غباری به آستان مقدس امام رضا(ع) از طریق این موضوع بنشیند.

 

وی با بیان این که برنامه اول و جلوه نمای هرساله دهه کرامت، کاروان زیر سایه خورشید است، گفت: در نهایت با طراحی یک پروتکل دقیق و شرایط حفظ سلامت بیش از 2هزار کاروان در سراسر کشور در این عرصه راه افتاده اند که تعدادی از آنها روز دوشنبه وارد قم شده اند و پس از چند روز حضور در قم و برنامه های متنوعی که در قم دارند به سمت مشهد مقدس خواهند رفت و به طور کلی 30 برنامه از سوی کانون خادم یاران استان قم برای این کاروان انجام می‌ شود.

 

حجت الاسلام تکیه ای در ادامه سخنان خود از برگزاری جلسه ای با رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبرداد و خاطرنشان ساخت: مدال خدمت رضوی به سینه آقای دکتر قدیر به نیت امام رضا(ع) زده شده تا ضمن تقدیر از ایشان بابت زحمات همه کادر درمانی، در طول سال بلکه در طول عمرشان آن اتفاقات مبارک را رقم بزنند.

 

وی یادآور شد: عنوان دوم برنامه ای که این ایام کانون خادم یاری زیارت انجام می‌ دهند این است که با توجه به این که سال گذشته 500 نفر را در قالب زائرین محروم و زائر اولی به مشهد مقدس فرستاد، امسال طرحی نو با عنوان «دخیل پنجره فولاد» راه اندازی کرده و تعداد محدودی از بیماران خاص و معلولان را با رعایت پروتکل ها به مشهد می‌ برند تا به پنجره فولاد امام رضا(ع) دخیل ببندند.

 

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم با تأکید بر این که تعدادی از زوج های جوان این شهر در دهه کرامت در اتاق عقد مسجد مقدس جمکران ازدواج خواهند کرد، گفت: بعد از بهتر شدن ایام کرونا، این زوج ها را به مشهد مقدس خواهیم فرستاد و بعد از آن زیارت، با کمک خادم یاری خانواده یک سال برنامه آموزش سبک زندگی رضوی به همراه ارائه خدمات مشاوره ای را خواهند داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: برنامه سوم فدای دخترم است که به ریاست حرم حضرت معصومه(س) انجام می‌شود و ما نیز در این راستا همکاری می‌ کنیم که یک جشنی با عنوان تجلیل از دختران خادم یار نمونه رضوی در عرصه های مختلف فردا پنجشنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی با مشارکت دفتر تبلیغات برگزار می‌ شود.

 

حجت الاسلام تکیه ای عنوان کرد: برنامه بعدی محله مهربانی است که در 10 کانون خادم یاری محله ای در 12مسجد از محله های کمتر برخوردار استان قم توسط برگزار می شود و برپایی جشن گلریزان در راستای طرح سهم من از همدلی و برگزاری مسابقات قرآنی را نیز خواهیم داشت.

 

وی تأکید کرد: به طور کلی برنامه سهم من از همدلی اختصاص دارد به کسانی که در سه ماه اخیر دچار مشکلات مالی شده اند به همین منظور توزیع 110 بسته معیشتی با مشارکت کمیته خادمین شهدا و قرارگاه مرکزی قم در مصلی قدس و آزادی 8 نوجوان بدهکار زندانی غیر عمد و توزیع 2000 بسته پروتئینی و 100 بسته معیشتی به مناسبت دومین سالروز شهادت شهید ابراهیم رشید توسط خادم یاران رضوی تهیه و  در روز دهم تیر ماه انجام می‌ شود.

 

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم افزود: برنامه نسیم مهر رضوی با حضور خادم یاران رضوی در جشن میلاد حضرت معصومه(س) با میزبانی مؤسسه حضرت خدیجه و برگزاری اردوی سلامت همراه با میز خدمت کانون های تخصصی در شهر کهک با شناسایی و ارجاع دکتر عمومی به پزشکان متخصص در رشته های مختلف نیز از برنامه های دیگر در این دهه است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: این اردو فقط ویزیت و معاینه سرپایی نیست و درمان این عزیزان با قراردادی که با مراکز درمانی خواهد داشت تا پایان درمان ادامه پیدا خواهد کرد.

 

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به این که برنامه پیاده روی زیارت حضرت معصومه(س) در شب میلاد امام رضا(ع) نیز انجام خواهد شد: در روز میلاد صعود به قله دماوند و نصب پرچم امام رضا(ع) را نیز خواهیم داشت تا دغدغه حضرت آقا در توسعه ورزش و سلامت نیز محقق شود.

 

وی بیان داشت: چهارشنبه هفته آینده با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی در سالن غدیر توسط خادم یاران رضوی کانون خادم یاری شعر و ادب استان قم، محفل شعر و ادب دخترانه برگزار می شود که از صدر تا ذیل توسط دختران و خانم ها انجام می‌شود، چون ما در شهر کریمه اهل بیت(ع) و مدیون خواهر امام رضا(ع) هستیم و باید خدمت خالصانه ای به دختران ایران اسلامی داشته باشیم.

پایان پیام/ 694