برگزاري موفق سيزده دوره جشنواره ملي فرهنگي هنري روستايي«آسمان هشتم»

برگزاری موفق سیزده دوره جشنواره ملی فرهنگی هنری روستایی«آسمان هشتم»

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
مدير كانون فرهنگي هنري امام المنتظر (عجل الله تعالي فرجه الشريف) روستاي كردر رضوي و برگزيده نخستين رويداد ملي فهما، مشاركت و همدلي اهالي مسجد اين روستا را سبب برگزاري موفق سيزده دوره جشنواره ملي فرهنگي روستايي«آسمان هشتم» دانست.
 
 

 

 

«ابراهیم ذاکری» مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) روستای کردر رضوی از توابع شهرستان میناب استان هرمزگان در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما، به اقدامات  13 ساله این کانون اشاره کرد و برگزاری جشنواره «آسمان هشتم» در دهه کرامت را شاخص ترین برنامه این کانون در طی سالهای گذشته نام برد و گفت: از افتخارات این کانون تلاش برای نشر سیره رضوی است.

 

وی احیای سرودهای مذهبی، ملی و انقلابی را از دیگر اقدامات این کانون روستایی برگزیده رویداد ملی فهما نام برد و گفت: پس از اجرای موفق جشنواره «آسمان هشتم» در سال 86 و ثبت ارادت قلبی اهالی روستای کردر هرمزگان، این جشنواره در بخش های فرهنگی ورزشی در سال های بعد نیز برگزار شد و با استقبال نوجوانان و جوانان رو به رو شد.
 
ذاکری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ پنجمین جشنواره روستایی آسمان هشتم در دهه کرامت با جذب بیش از 2 هزار نفر در قالب ۲۶ رشته مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، به اوج خود رسید گفت: امسال شاهد چهاردهمین دوره برگزاری این جشنواره  در 14 موضوع همچون طراحی پوستر، ساخت کلیپ رضوی، نامه‌ای به امام رضا، تولید عکس نوشته، حدیث رضوی، شعرخوانی رضوی ویژه کودکان زیر 12 سال،  سرود و تئاتر رضوی و ... در این روستا هستیم .

 

وی در ادامه به تقویت و ارتقاء این جشنواره در سال های اخیر اشاره کرد و برگزاری دوره های متمادی جشنواره سرود رضوی در این روستا را مایه مباهات دانست. .
 
 
ذاکری افزود: این کانون در بخش پاسداشت دهه کرامت، به عنوان برگزیده رویداد ملی فهما انتخاب شد، گفت:  برگزاری جشنواره ملی سرود رضوی با کار تشکیلاتی و همت مردم روستا انجام گرفت و به طوری که به دلیل نداشتن هتل یا مهمانپذیر در روستا، میهمانان جشنواره در منازل روستایی اسکان  داده شدند .

 

وی همچنین تغییر نام روستا به کردر رضوی را یکی از افتخارات  مردم و اهالی مسجد و فعالان کانون فرهنگی هنری در این روستا عنوان و اذعان کرد: جشنواره آسمان هشتم با توجه به فرهنگ زیارت تربیت نیرو برای آینده نظام، ایجاد نشاط معنوی، ترویج فرهنگ و سیره رضوی، تحکیم مبانی اسلامی، نشرشعائر دینی، پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمن، شناسایی ظرفیت ها و استعدادها، تبیین فرهنگ و معارف اهل بیت (علیهم السلام) برنامه ریزی و اجرا شد و نتایج قابل قبولی داشت.
 
 
ذاکری تصریح کرد: با عنوان اینکه رویداد ملی فهما زمینه بروز و ظهور برنامه های تولیدی در همه کانون ها را فراهم کرد و امروز فرصتی پیش آمد تا تمام کانون ها چه آنها که برنامه داشتند و چه آن دسته که فعالیتی نداشتند، ارزش ها و هویت خود را معرفی و ثبت کنند.

 

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این رویداد خواست تا در نوع ارزیابی ها و اختصاص امتیاز به ویژه در بخش مناسبتهای ملی مذهبی کیفیت کار سنجیده و امتیاز لحاظ شود.
 
گفتنی است، روستای کردر رضوی با جمعیتی بالغ بر ۲۲۰۰ نفر در قالب ۵۵۰ خانوار در ۱۲ کیلومتری جنوب شهر میناب در استان هرمزگان واقع شده است.

 

 

 

پایان پیام/