نذر كرده‌ام هرسال براي ولادت علي‌بن موسي الرضا(ع) يك قطعه بخوانم/فعاليت در دهه كرامت سراسر بركت و رحمت است

نذر كرده‌ام هرسال برای ولادت علی‌بن موسی الرضا(ع) یك قطعه بخوانم/فعالیت در دهه كرامت سراسر بركت و رحمت است

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
اخشابي با بيان اينكه نذر كرده‌ام كه هرسال به مناسبت ولادت امام رضا(ع) يك قطعه جديد بخوانم، اظهار كرد: دهه كرامت سراسر بركت و رحمت است و فعاليت كردن در اين ايام ماندگار خواهد شد.
«مجید اخشابی»، خواننده کشورمان در گفتگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، با اشاره به نامگذاری فرخنده‌ی سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به عنوان دهه کرامت، گفت: این نامگذاری مبارکی به شمار می‌رود و چندین سال است که این دهه تبدیل به ایام ارزشمندی شده و  از سوی دیگر فاصله میان این دو ولادت، ایامی را ذیل بزرگداشت دهه کرامت رقم زده که منشا و بهانه‌ای برای شادمانی، دوستی و اشاعه کرامت و همدلی و همراهی ما پیروان حضرت است.
 
این خواننده ادامه داد: من هم مثل همه دلبسته و دل سپرده حضرت رضا (ع) هستم و تلاش کردم که آثار ناقابلی را هرساله تقدیم به آستان حضرت کنم و خدا را شاکرم که در این تلاش ها آثار ماندگاری هم رقم خورده شدند. امیدوارم تا وقتی که توفیق دارم برای ایشان بخوانم.

 

اخشابی افزود: از سال 1388 یعنی همان سالی که ولادت حضرت مصادف با تاریخ 8/8/1388 بود نذر دارم تا هرسال برای ولادت حضرت رضا(ع) یک قطعه بخوانم و تقدیم کنم. امسال هم انشاالله این نذر را ادا می کنم و اثر در حال آماده شدن است. البته امسال به واسطه اتفاقاتی که به خاطر کرونا افتاد کمی از برنامه عقب هستیم اما سعی می‌کنیم حتما تا روز ولادت کار آماده شود.

 

وی در معرفی اثر تازه خود اظهار کرد: شعر این اثر از زنده یاد «اسحاق انور » و آهنگسازی و خوانندگی آن به عهده خودم است. شیوه انتشار کار هم به این صورت است که یا رسانه کار را پخش میکند یا از طریق فضای مجازی منتشر و فراگیر شده است. البته بسیار هم پیش آمده است که آستان قدس رضوی و بنیاد آفرینش های هنری پیشقدم شدند و اثر را منتشر کردند.

 

این خواننده در بخش دیگری از مباحث خود گفت: ما باید از همه ظرفیت‌های موجود برای فرهنگسازی استفاده کنیم. موسیقی یکی از ابزارهای قدرتمند است و تاثیرگذاری زیادی دارد. بنابراین وقتی از این ابزار استفاده می شود با  سرعت و تاثیرگذاری بیشتری پیام و مفاهیم انتقال داده می شود. به عقیده من آثاری که برای ایامی نظیر دهه کرامت ساخته می‌شود اگر با خلوص نیت باشند، معمولا به برکت آن همام ماندگار می شود و مجوز ماندگاری را از صاحبانش می گیرند. بنابراین چنین فعالیت های فرهنگی می تواند بسیار پرنفوذ باشد و یکی از بهترین روش های ارتباط با مخاطب است.