برگزيده شدن كانون منهاج نكاء حاصل همدلي اركان مسجد بود

برگزیده شدن كانون منهاج نكاء حاصل همدلی اركان مسجد بود

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
مدير كانون برگزيده رويداد ملي فهما در بخش قرآن و عترت و رشته فرهنگ و ترويج اقامه نماز، اين موفقيت را حاصل تلاش و همدلي اركان مسجد دانست.
 
 
 
 
 
«مصطفی قنبری» مدیر کانون فرهنگی هنری منهاج مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) شهرستان نکا و از برگزیدگان نخستین رویداد ملی فهما در گفت گو با ستاد ارتباطات رسانه ای فهما درباره ارزیابی خود از نحوه برگزاری این رویداد گفت: فهما رویدادی برای کانون‌های مساجد است که بتوانند عملکرد فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و هنری خود را نشان دهند.

 

وی با عنوان اینکه در سامانه بچه های مسجد کانون‌ها بر اساس شاخص‌های هشتگانه قرآن و عترت، بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، کتاب و کتابخوانی، اوقات فراغت، شبکه سازی و ساماندهی، رسانه و فضای مجازی، ابتکار و خلاقیت و هنری و ادبی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند گفت: کانون منهاج در بخش قرآن و عترت و رشته فرهنگ و ترویج اقامه نماز حائز رتبه برتر شد.

 

قنبری کسب این موفقیت را حاصل تلاش و زحمات ارکان مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) اعضا و کادر کانون به ویژه امام جماعت و هیئت امنای مسجد دانست.
 
 
مدیر کانون منهاج با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده در این کانون گفت: برگزاری دوره های آموزشی مروجان نماز ویژه نوجوانان، برگزاری دوره ی شایستگان فرهنگ نماز ویژه نوجوانان در قالب کلاس های آموزشی و اردو، برگزاری جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی با حضور خوشنویسان برتر استان و نیز پخش مستند سفره کریمانه ماه رمضان این کانون از سیمای مرکز مازندران را از مهمترین فعالیت های این کانون می توان نام برد.

 

وی برگزاری همایش نماز و خانواده، برگزاری همایش های مختلف قرآنی، محافل انس با قرآن، سبک زندگی قرآنی، تحکیم بنیان خانواده و نیز کلاس های حفظ قرآن کریم با حضور ۶۰ نفر را از دیگر اقدامات کانون منهاج برشمرد.
 
 
قنبری، در ادامه اجرای طرح بچه های مسجد (کارت امتیاز) در تابستان ۹۸ و تجلیل از ۹۰ نفر، تجلیل از مکبران و مؤذنین و فعالان قرآنی با حضور آیت الله محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در استان، امانت کتاب با موضوع نماز به اماکن عمومی منطقه، اجرای مسابقات نقاشی با موضوع نماز، مسجد و خانواده، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع نماز، تجلیل از فعالان حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز، تجلیل از روزه اولی های عضو کانون و برگزاری مسابقات اذان به صورت شهرستانی را به عنوان بخشی از فعالیت های این کانون نام برد.

 

 
مدیر کانون فرهنگی هنری منهاج مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) شهرستان نکا با عنوان اینکه فعالان این کانون در عرصه های مختلف درخشیده اند، کسب رتبه برتر در جشنواره نشریات تجربی مساجد کشور مشهد مقدس، تجلیل کانون از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، کسب رتبه برتر از سوی سپاه کربلا در حوزه های فرهنگی و قرآنی، کسب رتبه برتر استانی در جشنواره ملی اتفاق در استان و راهیابی به مرحله کشوری از سوی سازمان ملی جوانان و تجلیل از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در خصوص برگزاری طرح تلاوت نور از آن جمله ذکر کرد.

 

 

«قنبری»، در انتها به تلاش بی وقفه این کانون در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و ضد عفونی معابر شهری، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، طبخ و توزیع غذای گرم بین خانواده های نیازمند را در این باره عنوان کرد.

 

 

 

 

پایان پیام/