برگزاري جشن ولادت حضرت معصومه(س) در عشق‌آباد/دختران در جامعه ايران و تركمنستان جايگاه برجسته‌اي دارند

برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه(س) در عشق‌آباد/دختران در جامعه ایران و تركمنستان جایگاه برجسته‌ای دارند

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
طي برگزاري مراسم گراميداشت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران در
به گزارش کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت: به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، جشن ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

 

 
در این مراسم «رضا خانیان» طی سخنانی اظهار کرد: امروز روز ولادت حضرت معصومه(س) خواهر گرامی امام رضا(ع) است که شما ترکمن‌ها به ایشان قزل امام می‌گویید.

 

 
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان افزود: این روز در  ایران روز دختر نامیده شده و در آن مقام دختران گرامی داشته می‌شود؛ از سوی دیگر در ترکمنستان ما شاهد آن هستیم که «قربان قلی بردی محمداف:، رییس جمهور ترکمنستان، اهمیت زیادی برای نقش زن و به ویژه دختران در جامعه ترکمنستان قائل است و در  این چارچوب نقش دختران ترکمنستان هر روز در جامعه پر رنگ تر می‌شود.

 

 
خانیان افزود: دختران در جامعه ایران و ترکمنستان عزیز بوده و جایگاه مهمی دارند، این جشن باشکوه به همین منظور از سوی رایزنی فرهنگی ایران برگزار شده است.
 
 
همچنین دیگر سخنران این جشن «شیدا اصغر‌زاده»، کاشناس حقوقی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان بود که ضمن تبریک روز دختر به دختران ترکمنستان، گفت: ما امروز شاهد ایفای نقش فعال دختران هم در جامعه ایران و هم در ترکمنستان هستیم و این نقش هر روز ابعاد تأثیرگذارش بیشتر می‌شود.

 

 
وی در ادامه، افزود: امروز دختران هم در خانواده به عنوان الگوی مهربانی و عاطفه عزیز هستند و هم با سخت کوشی و تحصیل در رشته‌های مختلف در جامعه، نقش غیر قابل انکاری پیدا کرده‌اند.

 

 
اصغر زاده خاطرنشان کرد: مشاهده دختران با نشاط ترکمن که با پای بندی به سنت‌های خود در مسیر بالندگی قدم بر می‌دارند، هر ناظری را شگفت زده می‌کند.

 

 
پس از آن، رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان شعر خود درباره پای بندی دختران ترکمن به سنت‌های خویش را به مناسبت روز دختر خواند که با استقبال فراوان آنان روبرو شد.

 

 
گفتنی است اجرای نمایش طنز به زبان فارسی توسط گروه نمایش رایزنی فرهنگی ایران، برگزاری مسابقه‌ای  هیجان انگیز و پخش سه کلیپ ساخته شده توسط این نمایندگی به این مناسبت فرخنده درباره دختران ترکمنی و ایرانی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان از دیگر بخش‌های مختلف این جشن بود.