تاكيد بر معرفي و بزرگداشت حضرت احمد بن موسي(ع) در دهه كرامت/فعاليت‌هاي آستان‌هاي اربعه در بستر فضاي مجازي

تاكید بر معرفی و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) در دهه كرامت/فعالیت‌های آستان‌های اربعه در بستر فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۳۹۹
طي برگزاري دومين نشست مجازي ستاد بزرگداشت دهه كرامت، اعضاي حاضر در نشست ضمن تاكيد بر معرفي و بزرگداشت حضرت احمد بن موسي(ع) (شاهچراغ) عنوان كردند: با توجه به شيوع كرونا، امسال عموم برنامه‌ها در آستان‌هاي اربعه به صورت مجازي برگزار مي‌شود.
به گزارش کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت: دومین نشست مجازی اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت، چهارشنبه 4 تیر برگزار شد.
 
در این نشست «سید علیرضا شمس نیا» طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در ایام دهه کرامت اظهار کرد: مراسم امسال با توجه به محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا به وجود آمده است، عموما به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

 
رئیس اداره تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم حسنی ادامه داد: در این راستا دو مسابقه به صورت مجازی برگزار خواهد شد که یک مسابقه «سایه‌های کرامت» نام دارد و با محوریت زندگی امام‌زاده طاهر و حضرت حمزه بن موسی الکاظم(ع) برگزار می شود، همچنین مسابقه دیگر با محوریت دل‌نوشته است که به محضر حمزه بن موسی کاظم به صورت مجازی برگزار می شود.

 

 
 در بخش دیگری از این نشست مجازی، «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر این نشست، اظهار کرد: فضا برای برنامه بزرگداشت میلاد امام رضا(ع) در داخل و خارج از کشور مهیا است، البته هرچه قدر برای علی بن موسی الرضا(ع) کار کنیم باز هم حق مطلب ادا نمی شود، اما با این وجود تمام توان بر تحقق این مهم است. 

 

وی گفت: در ولادت هشتمین امام شیعیان و کریمه اهل بیت(ع) اقدامات، اقدامات خوبی صورت پذیرفت، اما در مورد حضرت احمد بن موسی(ع) نیاز است به شکل جدی‌تری وارد عرصه شویم.
 
همچنین در ادامه حجت الاسلام «جواد بهشتی پور»، مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه(س) طی سخنانی اظهار کرد: در راستای گرامیداشت ایام دهه کرامت، علاوه بر برنامه هایی که تاکنون در سطوح مختلف به ویژه در سطح فضای مجازی داشتیم، در شب بزرگداشت شاهچراغ، در صحن صاحب الزمان حرم مطهر، سخنرانی شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی خواهیم داشت.
 
 
وی گفت: امیدواریم در این مراسم به صورت خاص و سایر برنامه هایی که در حوزه فضای مجازی و رسانه برگزار می شود، بتوانیم عرض ارادت خود را به آن حضرت برسانیم.