به همت کانون امام رضا(ع)؛ جشن‌هاي مردمي کرامت با معرفي امام جماعت مسجد امام رضا (ع) بجنورد همراه شد

به همت کانون امام رضا(ع)؛ جشن‌های مردمی کرامت با معرفی امام جماعت مسجد امام رضا (ع) بجنورد همراه شد

تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۳۹۹
مراسم تکريم و معارفه امام جماعت مسجد امام رضا (عليه السلام) بجنورد همزمان با سومين شب از دهه کرامت و به همت فعالان کانون فرهنگي هنري اين مسجد برگزار شد.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان شمالی؛

«آیت الله ابوالقاسم  یعقوبی»، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در مراسم تکریم و معارفه امام جماعت که با جشن ویژه ایام دهه کرامت  و میلاد حضرت رضا (علیه السلام) همراه بود،  با عنوان اینکه  عصاره همه خوبی ها و زیبایی ها در موضوع کرامت جمع شده است، گفت: انسان کریم  با گذشت از موانع و منیت ها و به عبودیت  رسیده است.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه  با تاکید بر فرهنگ کرامت گستری افزود: کرامت موضوع مهمی  و در بردارنده همه معانی تعالی بخش است همانگونه که خدا در معرفی خود و انبیاء الهی، کرامت و کریم بودن را معنی  و معرفی می کند.

 

«آیت الله یعقوبی»، نظام اسلامی ایران را در پرتو کرامت انسانی، رهبری کریم و کرامت گستر دانست و به ایام هفته قوه قضاییه و شهادت آیت الله بهشتی اشاره کردو و از آن شهید بزرگوار به عنوان یکی از قله های کرامت انسانی نام برد.

 

وی در ادامه افزود: دشمنان نظام اسلامی افراد ارزشمندی را از این کشور گرفتند اما نتوانستند نظام اسلامی را از ما بگیرند چرا که ایران اسلامی با خون شهیدان بزرگی چون آیت الله بهشتی کرامت یافته و ماندگار شده است.

 

وی با تقدیر از تلاش های «حجت الاسلام حیدر کرابی» امام جماعت پیشین مسجد امام رضا (علیه السلام) بجنورد و تلاش های بی وقفه اش در عمران این مسجد و رضایت مردم و نمازگزاران، به سخنانی از دکتر بهشتی استناد کرد و گفت: روحانی و مردم همانند ماهی و آب هستند و مانند این دو حیاتشان به ارتباطشان پیوند می خورد.

 

«آیت الله یعقوبی»،  در خاتمه توصیه کرد: با حضور بیشتر در مساجد و نیز تقویت ارتباط مستمر روحانی و مردم زمینه فعالیت های بهتر و اثرگذار تری فراهم شود.

 

«حجت الاسلام حیدر کرابی»، امام جماعت پیشین مسجد امام رضا (علیه السلام) بجنورد، در ادامه آبادی مسجد را تکلیف دینی خواند و  همراهی و یکدلی مردم در این مسجد را مورد توجه قرار داد و از نکات موفقیت آمیز اقدامات و فعالیت های صورت گرفته اعلام کرد.

 

وی با تاکید بیشتر گفت: همراهی کانون فرهنگی هنری مسجد در کنار پایگاه بسیج و هیئت امناء دلسوز و کانون خادمیاری  با امام جماعت مسجد از ویژگی های بارز و اثربخش در فعالیت های مسجد امام رضا (علیه السلام ) است که نمی توان از آن چشم پوشید و بیان نکرد.

 

حجت الاسلام  احمدی، که پس از این به عنوان امام جماعت جدید مسجد امام رضا (علیه السلام) سکاندار این مسجد خواهد بود نیز از فعالیت های انجام شده در مسجد  و حضور فعال و همراه  نهادهای مختلف در این مسجد قدردانی کرد.

 

این مراسم با مداحی و قرائت صلوات خاصه توسط «قاسم پور»، مداح اهل بیت (علیهم السلام ) و نیز «رحیمی»، مداح جوان و قاری روشندل ادامه یافت و با اهداء احکام و لوح سپاس  به امام جماعت پیشین و نیز جدید این مسجد پایان یافت و در عکس های یادگاری ماندگار شد.

 

پایان/