دهه كرامت فرصتي براي معرفي جايگاه و منزلت زنان در مكتب اسلام است

دهه كرامت فرصتی برای معرفی جایگاه و منزلت زنان در مكتب اسلام است

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹
اصلاني با اشاره به اهميت تبيين انديشه اسلام در دهه كرامت، گفت: اين ايام مي‌تواند زمان مناسبي باشد تا بتوانيم جايگاه و منزلت زنان در مكتب اسلام را به جهانيان معرفي كنيم.
«مینو اصلانی» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، با اشاره به اینکه دهه کرامت دهه جوشش حقیقت و علم واقعی است، گفت:باید در این دهه در راستای تبیین ابعاد اندیشه اسلامی تلاش کرد.

 

 رئیس سازمان بسیج جامعه زنان با بیان این مطلب که امام رضا(ع) مظهر صفات ناب الهی و خشنودی خداوند است، گفت: لازم است در دهه کرامت ارتباط عاطفی و قلبی اقشار مختلف به ویژه دختران و زنان با سیره و سلوک حضرت معصومه (س) بیش گذشته شود.

 

اصلانی در ادامه ضمن تبریک آغاز ماه ذی القعده و ولادت این بانوی بزرگوار و برادر گرامی‌شان امام رضا (ع)، افزود: نامگذاری این دهه تحت عنوان دهه کرامت؛ علاوه بر اینکه نوعی تکریم است، می‌تواند انگیزه‌ای برای شناخت بیشتر آن بزرگان علم و معرفت باشد.

 

رییس بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه در دهه کرامت می توان با استفاده از فرصت فضای مجازی ارتباط قلبی بین دختران جامعه با حضرت معصومه (س) را افزایش داد، بیان داشت: دو گوهر بی همتای امام کاظم (ع) یعنی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به بالاترین و والاترین قله‌های رفیع کرامت رسیدند، بنابراین لازم است در دهه کرامت سیره اهل بیت که نسخه نجات بخش بشری است، تبیین شود.

 

وی ادامه داد: در سیره اهل بیت (ع)  زن جایگاه رفیع و والایی دارد، بنابراین ضروری است تا از فرصت مغتنم دهه کرامت برای معرفی مکتب اسلام و شان و منزلتی که برای زنان قایل است به نحو احسن بهره بگیریم.

 

اصلانی با تاکید بر اینکه زن و جایگاه آن در دنیای غرب گمشده است، افزود: دهه کرامت؛ فرصتی برای یادآوری انسانیت و تبیین جایگاه ارزشمند زن در سیره اهل بیت است که متاسفانه در جهان به اصطلاح توسعه یافته غرب در حد یک ابزار تنزل یافته است.

 

وی با تاکید بر اینکه در دهه کرامت با درس گرفتن از این دو بزرگوار، باید رسم بزرگی و بزرگواری را یاد گرفته و به دنبال حفظ گوهر انسانی خویش و نوع دوستی مضاعف باشیم، گفت: باید در دهه کرامت ماهیت و حقیقت شانیتی که اسلام برای نوع بشر قایل است به رخ دنیایی که قرن ها خالی از عاطفه و احساس است،کشیده شود.