امام رضا(ع) استوانه‌اي كمال‌بخش براي ملت ايران/سيره ثامن‌الحجج نجات‌دهنده بشريت است

امام رضا(ع) استوانه‌ای كمال‌بخش برای ملت ایران/سیره ثامن‌الحجج نجات‌دهنده بشریت است

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹
بختياري با اشاره به بركات دهه كرامت، گفت: اين ايام فرصتي است تا از الطاف علي‌بن موسي‌الرضا(ع) بهره‌مند شويم، آن حضرت استوانه‌اي كمال‌بخش براي ملت ايران و سيره‌اش در زندگي نجات‌بخش بشريت است.
«سید مرتضی بختیاری» در گفتگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: این ایام بسیار با فضیلت و پر برکت است از این جهت که از الطاف علی بن موسی الرضا(ع) و کریمه اهل بیت(ع) بهره کافی ببریم.
 
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی‌‌(ره) افزود: وجود با برکت امام رضا (ع) حقیقتا استوانه‌ای برای کشور و شیعیان جهان و به طور کلی امت اسلامی است. سیره و سبک زندگی ثامن الحجج به گونه‌ای است که می‌تواند نجات‌دهنده بشر برای رسیدن به کمال باشد.

 

 
بختیاری افزود: هر ساله در چنین ایامی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) میلیون‌ها زائر حضور یافته و عاشقانه آن حضرات را زیارت می‌کردند اما شیوع ویروس کرونا و از سوی دیگر مسایل مربوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاقاتی بود که سبب شد شرایط تغییر کند.

 

 
وی گفت: سال گذشته بر اساس آمار و ارقام، بیش از 30 میلیون جمعیت زائر به زیارت مرقد امام رضا (ع) آمدند که بیانگر  آن است که علی بن موسی الرضا(ع) در عمق وجود آحاد جامعه ایرانی و حتی سایر کشورهای اسلامی عجین شده است.
 

 

بختیاری اظهار کرد: امام رضا(ع) امام مهربانی‌هاست، مدتی که بنده توفیق خادمی زائران حضرت در آستان قدس داشتم، با چشمان خود می‌دیدم که برادران اهل‌سنت به صورت دسته‌جمعی به زیارت حضرت می‌آمدند.

 

 
رئیس کمیته امداد امام خمینی‌‌(ره) ادامه داد: یکی از زمینه‌هایی که مردم به اهل‌بیت (ع) ابراز علاقه می‌کنند، نذر و نیازهایی است که نسبت به این بزرگواران دارند. نذوراتی که به حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می‌رسد برکات فراوانی دارد، امروز نیازمند رونق رزمایشی هستیم که رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان بیان فرمودند. در ماه مبارک رمضان مردم با مواسات و همدلی خود خوش درخشیدند. سال گذشته یعنی سال 98 از  تمامی ماه‌های رمضان سال‌های گذشته، کمک‌های مؤمنانه و خیرخواهانۀ مردم بیشتر نمود داشت.

 

 
بختیاری تصریح کرد: ما در کمیته امام خمینی (ره) با تمام وجود کمک‌های مردم را احساس کردیم، در این رزمایش بیش از 11 میلیون غذای گرم به عنوان افطار در سراسر کشور به نیازمندان تقدیم شد. 105 هزار نفر در آشپزخانه‌هایی که برای این کار درنظر گرفته شد بود به صورت رایگان در حال خدمت بودند.

 

 
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی که نیازمندان نیاز به حمایت دارند، می‌توانیم از همین الگو استفاده کنیم و رزمایش کمک‌های مؤمنانه را بار دیگر رونق بخشیم. مردم با کاری که در این رزمایش کردند حقیقتا ایران را سرافراز کردند که این هم به برکت اسلام و انقلاب اسلامی بود.