بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی در مسجد جامع نظام‌مافی

بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی در مسجد جامع نظام‌مافی

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹
مراسم بزرگداشت حادثه هفتم تیر و سالروز شهادت آ‌یت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران‌شان، امشب در مسجد جامع نظام مافی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، به مناسبت بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و گرامیداشت شهید آیت الله بهشتی مراسم بزرگداشتی در مسجد جامع نظام مافی برگزار می شود.

 

این مراسم با سخنرانی محسن صباغ، رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران امشب (شنبه، هفتم تیر ماه) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

مسجد نظام مافی مسجدی واقع در منطقه 5 تهران تقاطع خیابان های جنت آباد و بلوار آیت الله کاشانی است. این مسجد جزو یکی از مساجد فعال در این منطقه است که همواره به عنوان یکی از مساجد پیشتاز در دستگیری  و حمایت از نیازمندان شناخته می شود.

 

این مسجد در جذب افراد به مسجد هم دارای ابتکارات جالبی است به طوری که برای حضور افراد در مسجد از همان سنی کودکی برنامه ریزی می کند. مهدکودک این مسجد هم رویکرد فعالیتش کاملاً دینی است. این مهدکودک این فرصت را به خانواده‌ها به خصوص مادران داده است، تا بتوانند با خیال راحت در مراسم‌های مذهبی و ملی این مسجد حضور پیدا کنند. مسئولین مهدکودک مسجد نظام مافی در زمان برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء و یا برگزاری مراسم‌های دینی در اعیاد و عزای اهل بیت (ع) زمانی که خانواده‌ها فرزند خود را به این مسجد می‌آورند، شماره تماس‌های پدر و مادر را ثبت می‌کنند تا اگر فرزند کم‌طاقتی کرد با آن‌ها تماس بگیرند و مشکل را برطرف کنند.

 

از دیگر برنامه های این مسجد اجرای طرح «ستارگان مسجد» ویژه کودکان و نوجوانان پسر ۸ تا ۱۵ سال است.

 

بنابراین گزارش، این طرح شامل بخش هایی همچون نماز جماعت، دورهمی بچه ها، بازی، پذیرایی، اردو، جایزه و استخر است که روزهای چهارشنبه هر هفته در این مسجد بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می شود. در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت های مسجد لغو شده است که بعد از پایان این دوره اجرای این برنامه ها در مسجد از سر گرفته می شود.

پایان پیام/ 40