برگزاری مجازی جشن‌‌های دهه کرامت در ۵۴۵ امام‌زاده کشور/ راه‌اندازی پویش «امام‌زادگان سرزمین من»

برگزاری مجازی جشن‌‌های دهه کرامت در ۵۴۵ امام‌زاده کشور/ راه‌اندازی پویش «امام‌زادگان سرزمین من»

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام موسوی متقی با اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: این برنامه‌ها بدون حضور جمعیت و به صورت مجازی در آستان ۵۴۵ امام‌زاده کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «سید محمد کاظم موسوی متقی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های سازمان اوقاف و امورخیریه در دهه کرامت، اظهار کرد: روز پنجم ذی القعده مصادف با روز بزرگداشت امامزادگان است. همه ساله به این مناسبت برنامه های گسترده ای در امامزادگان برگزار می شد اما امسال به دلیل بحران کرونا برنامه ها بدون حضور جمعیت و به شکل مجازی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه افزود: در همین راستا در 545 امامزاده کشور برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود و این امامزادگان اقدام به راه اندازی 800 کانال و برای 180 هزار مخاطب برنامه بارگذاری کرده اند.

 

وی از راه اندازی پویش «امامزادگان سرزمین من» خبر داد و گفت: این پویش با هدف معرفی امامزادگان کشور و نیز پاسخگویی به شبهات در مورد بقاع و نیز ترویج فرهنگ زیارت است. چراکه امروز دشمنان به دنبال تضعیف اعتقادات مردم هستند بنابراین وظیفه داریم که آثار و برکات حضور امامزادگان در ایران را تبیین کنیم.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه به برپایی کاروان های «شادی شمیم کرامت» همانند نیمه شعبان، اشاره و تصریح کرد: این کاروان ها قرار است، در سالروز ولادت امام رضا(ع) به سراسر کشور اعزام شوند و برنامه نشاط معنوی وپر شوری را در گوشه گوشه کشور عطرآگین کنند.

 

حجت الاسلام موسوی متقی تاکید کرد: همچنین، بدون حضور جمعیت، سخنرانان و مداحان در امامزادگان حضور یابند و به اجرای برنامه و سخنرانی بپردازند و به صورت زنده از شبکه های مجازی پخش می شود.

 

وی ابراز کرد: همه ساله کاروان های خورشید در استان های کشور حضور می یافتند و به اجرای برنامه می پرداختند، اما امسال به دلیل شرایط کرونا در نظر داریم که خدام بقاع متبرکه در بیمارستان ها حضور یابند و به بیماران سرکشی کنند و یا به دیدار خانواده های شهدا و مزار شهدا بروند و کرامات اهل بیت(ع) را یاد آور شویم.

 

شعار دهه انتخاب شده امسال نیز «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت(ع)» اعلام شده است که عناوین این روز‌ها به شرح زیر است: 

 

سه‌شنبه، سوم تیر، مصادف با اول ذی‌القعده و همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) با عنوان «تکریم دختران؛ نشان خانواده فاطمی» و چهارشنبه، چهارم تیر، مصادف با دوم ذی‌القعده، همزمان با روز شهرداری و دهیاری با عنوان «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم» نامگذاری شده است. پنجشنبه، پنجم تیر مصادف با سوم ذی‌القعده «مدافعان سلامت، رهروان ایثار و شهادت» نام گرفته است.

 

همچنین، برای جمعه، ششم تیرماه که همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است عنوان «خانواده مهدوی محور جامعه مهدوی» و روز شنبه، هفتم تیر، همزمان با روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه و بزرگداشت حضرت صالح بن موسی الکاظم(ع)، شهادت آیت‌الله بهشتی(ره) و ۷۲ نفر از یاران امام خمینی(ره) عنوان «امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت‌پذیری» در نظر گرفته شده است.

 

یکشنبه، هشتم تیر نیز مصادف با ششم ذی‌القعده و روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی با عنوان «حضرت شاهچراغ(ع) اسوه عدالت و امین ولایت» نامگذاری شد و دوشنبه، ۹ تیرماه نیز مصادف با هفتم ذی‌القعده با عنوان «تشکل‌های مردمی جهادگران خدمت و سلامت» نام نهاده شده است.

 

براساس این گزارش، برای سه‌شنبه، ۱۰ تیرماه، مصادف با هشتم ذی‌القعده و روز آزادسازی شهر مهران و بزرگداشت صائب تبریزی عنوان «رفاه و امید در سایه جهش تولید» و برای چهارشنبه، ۱۱ تیرماه که مصادف با نهم ذی‌القعده و شهادت آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب است عنوان «شهداء و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب» انتخاب شده است.

 

پنجشنبه، ۱۲ تیرماه، مصادف با دهم ذی‌القعده و حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری آمریکا، روز بزرگداشت علامه امینی(ره) و روز افشای حقوق بشر آمریکایی با عنوان «خادم الرضا(ع)، شهید سلیمانی؛ الگوی خادمان اهل‌بیت(ع)» و در نهایت جمعه، 13 تیرماه، مصادف با یازدهم ذی‌القعده، سالروز ولادت امام رضا(ع) نیز با عنوان «امام رضا(ع)؛ امام رأفت و مهربانی» نا‌‌م‌گذاری شده است.

پایان پیام/ 40