پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) هرشب از مأذنه مساجد/ اجراي طرح 10 شب 10 حديث

پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) هرشب از مأذنه مساجد/ اجرای طرح 10 شب 10 حدیث

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام مقيسه، با اشاره به برنامه‌هاي مركز رسيدگي به امور مساجد در دهه كرامت گفت: از جمله فعاليت‌هاي محوري اين مركز مي‌توان به پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) هرشب از مأذنه مساجد اشاره كرد، همچنين طرح 10 شب 10 حديث نيز از ديگر برنامه‌هاي مركز رسيدگي به امور مساجد در اين ايام محسوب مي‌شود.
حجت‌الاسلام «بهزاد مقیسه» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد بزرگداشت دهه کرامت، با اشاره به برنامه‌های درنظرگرفته شده برای مساجد کشور در ایام بزرگداشت دهه کرامت اظهارداشت: امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور برنامه‌های دهه کرامت مساجد بیشتر به صورت مجازی و برنامه‌های حضوری در حداقل زمان ممکن برنامه‌ریزی شده است.
 
مشاور معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: آذین‌بندی مساجد و محلات از برنامه‌هایی بود که در ابتدای دهه کرامت اجرایی شد و قرائت زیارت امین‌الله بعد از اقامه نماز در مساجد انجام می‌شود که باتوجه به نظر ائمه جماعت این برنامه بعد از اقامه یکی از نمازهای در طول هفته انجام خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام مقیسه از قرائت اذان و قرآن به صورت زنده از ماذنه مساجد محوری با نوای قاریان بین‌المللی و برجسته خبرداد و تصریح کرد: در ساعت 20 هرشب بناست صلوات خاصه امام رضا از ماذنه‌های مساجد پخش شود.

 

مشاور معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: باتوجه به نیازمندی‌های مردم در اثر شیوع این ویروس منحوس همچون گذشته رزمایش همدلی را در ایان دهه با عنوان خدمت کریمانه ادامه خواهیم داد که بناست مساجد با جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه و توزیع ارزاق و اقلام بهداشتی میان نیازمندان اقدام کنند.

 

وی از برپایی ایستگاه نشاط رضوی خبرداد و افزود: این ایستگاه‌ها به صورت ثابت و سیار بناست برپا شود که در شب میلاد امام رضا ظهور و بروز بیشتری خواهد داشت. ایشتگاه ثابت مشابه همان ایستگاه‌های صلواتی هرساله است که به پخش سورد و ولودی خواهند پرداخت و ایستگاه سیار نیز همان کاروان‌های شادی است که ماشبه آن در نیمه شعبان اجرایی شد.

 

حجت‌الاسلام مقیسه با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی اعم از کتابخوانی و نقاشی برای اهالی مسجد در قالب فضای مجازی ، گفت: هرشب باتوجه به محدودیت‌های موجود برای برگزاری مراسم حضور بناست برنامه 10 شب 10 حدیث توسط امام جماعت مساجد اجرا شود که در این دهه هرشب حدیثی از امام رضا را بیان و توضیح خواهند داد.

 

مشاور معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: انتشار پوستر، کلیپ و دیگر تولیدات مرتبط با دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه و میلاد امام رضا در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های مساجد است که به این منظور تولیداتی از سوی مرکز تهیه و در سایت www.masjed.ir   بارگذاری شده است که مسئولین فرهنگی مساجد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.