اسلام به تكريم انسان تاكيد دارد/حقوق بشر غربي شعاري در راستاي اهداف پليد اين ممالك است

اسلام به تكریم انسان تاكید دارد/حقوق بشر غربی شعاری در راستای اهداف پلید این ممالك است

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹
آصفري، با بيان اين مطلب كه حفظ كرامت انسان در دين مبين اسلام جايگاه ويژه‌اي دارد، اظهار كرد: اين در حالي است كه در كشورهاي غربي، حقوق بشري كه به نام كرامت از آن دَم مي‌زنند شعاري در خدمت اهداف پليد اين ممالك است.
 «محمدمحسن آصفری» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، با بیان اینکه تکریم انسان در دین مبین  اسلام به معنای توجه و تأکید بر حقوق انکارناپذیر مادی و معنوی است، اظهار کرد: این در حالی است که تکریم و کرامت انسانی در جریان لیبرال و ضد دینی معنی ندارد و آنها به دنبال بهره کشی و سوء استفاده از افراد در راستای اهداف مادی خودشان هستند.

 

 
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از افتخارات  مسلمانان این است که پیامبر اکرم(ص) الگوی کرامت، عطوفت و بخشندگی هستند.
 
وی با اشاره به اینكه زمانیکه صحبت از کرامت می شود، نام گرامی پیامبر عظیم الشان اسلام به ذهن متبادرمی شود، ‌بیان داشت: آیات و روایات زیادی در خصوص کرامت وجود دارد که تحقق و عمل به آن جامعه را به سمت صلاح و رستگاری سوق می دهد.

 

 
آصفری با بیان این مطلب که کرامت انسان ها در اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است،‌ تصریح کرد: همین بس که ارزش قایل شدن به انسان ها و حفظ کرامت آنان هم‌سنگ حرمت کعبه ذکر شده است.

 

 
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز جریان لیبرال و ضد دین نیز در جهان به این باور رسیده است که هیچ کدام از ادیان به مانند دین مکرم اسلام به کرامت انسان ها توجه ندارد.
 
 
آصفری با اشاره به اینکه در جوامع غیر دینی ارزش انسان ها به پُست ،‌مقام و رنگ پوست‌شان است،‌ گفت: همچنین در این جوامع از زنان به عنوان ابزار در راستای تحقق اهداف بهره برداری و سوء استفاده می شود.

 

 
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز با الگوی پذیری از دین اسلام در اصل سوم قانون اساسی به کرامت انسانی و جلوگیری از تبعیض توجه کرده است، ‌تصریح کرد: نمونه این ادعا نیز حضور نمایندگان ادین مختلف در مجلس شورای اسلامی است.

 

 

این نماینده مجلس ادامه داد: این در حالی است که در آمریکا و کشورهای غربی که آزادی و حقوق بشر را یدک می کشند،‌ کرامت انسانی خدشه دار شده و تیعیض نژادی افراد را آزار می دهد.

 

 
آصفری اعتراضات و راهپیمایی‌های بزرگ علیه نژادپرستی در آمریکا در پی مرگ جورج فلوید را دلیلی بر این مدعا دانست و گفت: در این کشورها؛ حقوق بشر و کرامت انسانی مستمسکی برای تحقق اهداف شوم و پلیدشان است و این در حالی است که منشور حقوق بشر توسط کوروش اجرایی شده که پایگاه آن ایران است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه ائمه اطهار(ع) الگو و سرچشمه کرامت و حرمت نهادن به بشرهستند، ‌گفت: این الگوپذیری از اهل بیت را می‌توان در وضعیت ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کرد چرا که با وجود غارت و چپاول در فروشگاه های آمریکا و اروپا؛‌در ایران مردم کریمانه به همنوع خود کمک می کنند.

 

 
این نماینده مجلس یازدهم ؛ دهه کرامت فرصت مغتنمی است تا به این نکته مهم توجه کنیم که هدف از خلقت انسان چیزی فراتر از مسایل مادی و لذایذ این دنیاست، هدف از خلقت آدمی عبادت و کمک به هم نوع است.