بچه های مسجد امام رضا(ع) اسلام آباد زنجان آستین ها را بالا زدند

بچه های مسجد امام رضا(ع) اسلام آباد زنجان آستین ها را بالا زدند

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹
بچه های مسجد امام رضا(ع) اسلام آباد برای کاهش هزینه های مربوط به تعمیرات مسجد در قالب کارهای تخصصی گچ کاری، سیم کشی، کاشی کاری و ... آستین همت را بالا زدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجد امام رضا(ع) منطقه اسلام آباد زنجان در سال 57  و در مساحت 500 مترمربع به همت خیرین ساخته شده و در طول این سال ها مرمت و بازسازی شده است، امسال هم تجدید بنای این مسجد با همت بچه های مسجد و با کار جهادی در حال انجام است.

 

 

این مسجد دارای شبستان خواهران، پایگاه مقاومت بسیج، کانون فرهنگی و هنری افق و کتابخانه ای با 6 هزار جلد کتاب است.

 

 

این مسجد از زمان ساخت تاکنون از محل کمک های خیرین و مردم محله تجدید بنا شده است در حال حاضر هم بازسازی داخل مسجد رو به اتمام است و نمای مسجد هم مرمت می شود  و متاسفانه هیچ نهاد متولی امور مساجد در زنجان از این مسجد حمایت مالی نداشته است.

 

 

تاکنون 250 میلیون تومان برای تعمیرات داخل مسجد از محل کمک های مردمی و خیرین هزینه شده است و برای نمای مسجد هم 150 میلیون تومان هزینه نیاز است.

 

بچه های مسجد امام رضا(ع) اسلام آباد برای کاهش هزینه های مربوط به تعمیرات مسجد، آستین ها را بالا زده و هریک در کارهای تخصصی مانند گچ کاری، سیم کشی، کاشی کاری و ... در قالب چهار گروه جهادی سه نفره فعالیت می کنند.

 

کانون فرهنگی و هنری افق مسجد امام رضا(ع) هم در سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده است، در مجموع 600 نفر عضو این کانون هستند ولی 200 نفر از اعضا به صورت فعال در فعالیت های کانون مشارکت دارند.

 

 

این کانون دارای خانه دیجتال و موسسه خیریه منتظران ظهور است، کمک های مردمی در قالب این موسسه جمع آوری و برای کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه برای نوعروسان جمع آوری می شود.

 

 

به رغم تعطیلی مسجد از زمان شیوع ویروس کرونا، بچه های مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برای تهیه اقلام بهداشتی و سبدهای غذایی در مسجد حاضر می شود.

از زمان شیوع این ویروس بسته های غذایی و اقلام بهداشتی شامل هفت هزار بسته بهداشتی و 1500 بسته غذایی از طریق این کانون توزیع شده است.

 

 

 

پایان پیام/ 73