«عبدالهي» محوري ترين برنامه هاي دهه كرامت امسال را تشريح كرد

«عبدالهی» محوری ترین برنامه های دهه كرامت امسال را تشریح كرد

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۳۹۹
عبدالهي «چهارمين جشنواره مردمي كرامت» و «سه‌شنبه‌هاي تكريم» را از جمله مهم‌ترين برنامه‌هاي دهه كرامت امسال برشمرد و گفت: «جشنواره مردمي كرامت» توسط حرم حضرت معصومه سلام الله عليها و «سه‌شنبه‌هاي تكريم» توسط ستاد هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور برگزار مي شود.

«محمدحسین عبدالهی» در گفت وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی ستاد گرامیداشت دهه کرامت، در رابطه با برنامه‌ریزی ‌های این ستاد جهت هماهنگی کلیه 34 دستگاه عضو اظهارکرد: ما در ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور در گام اول محورها و سیاست های جدید امسال را با توجه به اقتضائات و شرایط کنونی کشور و بیماری کرونا ، تهیه و تنظیم کرده و در اختیار اعضای ستاد قرار دادیم.

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت افزود: متعاقب آن کارگروه‌های مختلف ستاد گرامیداشت، به خصوص «کارگروه تولید محتوا»، «کارگروه هنری» و «کارگروه تشکل‌های مردمی» فعال شد. عناوین روزها و شعار امسال دهه کرامت در کارگروه تولید محتوا مشخص و اعلام شد و همچنین برنامه‌های هنری و برنامه‌های مربوط به تشکل‌های مردمی نیز در کارگروه‌های مربوطه معین گردید.

عبدالهی افزود: از جمله برنامه‌های مهم این دوره، برنامه‌های مربوط به حوزه رسانه و تبلیغات بود. امسال برای اولین بار وبینارهایی پیش‌بینی و بسته رسانه‌ای بسیار خوبی تهیه و تنظیم شد. چرا که با توجه به شرایط بیماری کرونا فضای رسانه‌ای و مجازی برای فعالیت و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام بسیار مطلوب‌تر به نظر می رسید.

وی ادامه داد: در اولین جلسه حضوری ستاد بزرگداشت دهه کرامت که با حضور ۳۴ دستگاه عضو، در تهران برگزار شد هماهنگی‌های لازم میان اعضای شورا و ستاد مرکزی انجام گرفت و مقرر شد که هر دستگاه حداقل یک و حداکثر سه برنامه‌ی محوری برای دهه کرامت داشته باشد. همچنین از طریق دبیرخانه مرکزی و پیگیری از وزارت کشور مکاتبات با استانداری ها برای تشکیل ستادهای استانی انجام گرفت و در همین راستا، جلسات استانی تشکیل و برنامه های استان ها نیز جمع بندی و به ستاد مرکزی ارسال شد.

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت تصریح کرد: با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز هماهنگی های لازم به عمل آمد تا نسبت به برگزاری برنامه‌های دهه کرامت امسال توصیه‌ها و همچنین حمایت‌های لازم را داشته باشند.

عبدالهی ادامه داد: از جمله برنامه محوری امسال ما «چهارمین جشنواره مردمی کرامت» است که توسط حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می‌شود و عنوان یکی از برنامه های مهم آن «فدای دخترم» است. همچنین «سه‌شنبه‌های تکریم» دیگر برنامه محوری امسال است که اجرای آن به عهده ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است. آذین‌بندی خیابان ها، محلات و مساجد نیز توسط بازاریان و اصناف انجام می‌شود.  

طرح «تلاوت نور» در روز ولادت حضرت معصومه (س) و زادروز مبارک حضرت ثامن الحجج امام رضا(ع) و ولادت حضرت شاهچراغ از دیگر برنامه هایی بود که عبدالهی ضمن اشاره به آن گفت: ایم طرح در 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور انجام می شود و طی آن ثواب قرائت قرآن در این ایام خاص به محضر این سه بزرگوار اهدا می گردد.

وی ادامه داد: در برنامه های امسال توجه ویژه‌ای به «بیانیه گام دوم انقلاب» و «خدمت کریمانه در عرصه‌های اجتماعی» شده است. طرح «شنبه‌های با کتاب» با محوریت کتب مربوط به زندگی و سیره حضرت امام رضا علیه‌ السلام در مساجد اجرا می شود. آستان قدس رضوی نیز امسال برنامه‌های خوبی تدوین کرده است از جمله زیارت آنها می توان به «زیارت از راه دور» در شب و روز میلاد حضرت ثامن الحجج علیه السلام و رونمایی کتابهای مختلف در فضای مجازی اشاره کرد.

دبیر ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت افزود: افتتاحیه برنامه‌های کرامت امسال همچون سنوات گذشته در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) برگزار شد و اختتامیه آن در آستان قدس رضوی و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (علیه السلام) برگزار می شود.

عبدالهی در رابطه با نحوه برگزاری آیین اختتامیه جشن های دهه کرامت در جوار حرم مطهر رضوی گفت: به  احتمال بسیار زیاد این مراسم به صورت مجازی خواهد بود و تنها برخی از برنامه ها آن هم به شکل محدود  به صورت حضوری خواهد بود.  مساجد و بقاع متبرکه کشور نیز در شهرهایی که وضعیت در آنها سفید است برنامه های مخاطب محور دارند اما محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی.

 

 

 

 پایان پیام/