بزرگداشت دهه کرامت به ترویج روح کرامت در جامعه کمک می‌کند

بزرگداشت دهه کرامت به ترویج روح کرامت در جامعه کمک می‌کند

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹
آیت‌الله دستغیب با تاکید بر الگوبرداری و تاسی از سیره امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: بزرگداشت دهه کرامت موجب می‌شود هر انسانی کرامت را در وجود خویش نهادینه کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سلسله ویبنارهای رضوی به مناسبت ایام دهه کرامت هر شب ساعت 20 (به مدت 10 شب) از سوم تیرماه  با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

 

پنجمین وبینار تخصصی دهه کرامت، با حضور آیت الله دستغیب، تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) «شاهچراغ» و حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، رئیس شورای هماهنگی دهه کرامت، هفتم تیرماه برگزار شد.

 

آیت الله «سیدعلی اصغر دستغیب» در ویبینار روز هفتم تیرماه با اشاره به اینکه خداوند متعال تمام فرزندان حضرت آدم(ع) را از کرامات ذاتی خود بهره مند کرده است، گفت: سرشت انسان ها با کرامت آمیخته شده است و مثل دیگر ذاتیات لازم است جهت گیری و رفتار و برنامه ها به گونه ای باشد که کرامت انسان در آن تبلور یابد.

 

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) بیان کرد: در دعا از خداوند متعال می خواهیم «که خداوندا، به ما کرامت عطا کن، با هدایت و استقامت». برای اینکه این کرامت در انسان ظهور و بروز پیدا کند، باید پیامبر(ص)، عترت و اهل بیت(ع) الگوی هدایت ما قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: نامگذاری دهه اول ذی القعده به دهه کرامت از این جهت دارای اهمیت است که روز اول آن روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، روز ششم روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) و روز یازدهم روز ولادت امام رضا(ع) است.

 

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) تاکید کرد: درباره این سه بزرگوار (امام رضا(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)) که شاخصه هایی از خانواده نبوت هستند،بی تردید نمونه ها و الگوهایی بارز استقامت هستند و بزرگداشت و تاسی به آنها موجب می شود که هر انسانی کرامت را در وجود خودش متمرکز کند و برای خود و جامعه اش مفید و موثر باشد.

 

آیت الله دستغیب با اشاره به سیره و شخصیت حضرت احمد بن موسی(ع) گفت: آن حضرت(ع)، امامزاده ای عظیم الشان و از چهره های شاخص در بندگی خدا و از فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) بوده است که به نقل شیخ مفید مورد اکرام و تجلیل از سوی پدر بزرگوارشان بودند و نیز از شیخ مفید نقل شده است که حضرت(ع) داری ورع و تقوای الهی بودند.

 

وی ادامه داد: حضرت موسی بن جعفر(ع) برای ایشان علاقه و احترام خاصی قائل بودند و پدر بزرگوارشان ارادات بسیاری به ایشان داشتند و وی را مقدم بر دیگران می دانستند البته به استثنای امام رضا(ع) که دارای مقام امامت و عصمت بودند. بنابراین در دهه کرامت علاوه بر اینکه به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) احترام و اکرام می کنیم باید برای شاهچراغ(ع) نیز توجه داشته باشیم.

 

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) یکی از القاب حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) را «امین ولایت» دانست و گفت: در یکی از شرایط حساس تاریخ و در زمانی که برخی با گرایشات خاص از امام رضا(ع) فاصله گرفتند، حضرت شاهچراغ(ع) مردم را آگاه کرذ و راه را برای کسانی که به دنبال گمراه کردن مردم از ولایت الهیه و حقه بودند، بست و امام رضا(ع) به ایشان فرمود به جهت آنکه تو حق مرا ضایع نکردی، خداوند حق تو را ضایع نکند و از دعای خیر حضرت بهره مند شد.

 

وی در پایان تاکید کرد: در دهه کرامت خدام حرم حضرت شاهچراغ(ع) که از پیروان اهل بیت(ع) و از زمره شیعیان هستند، نسبت به زائران آستان مقدس هر چه که می توانند خدمت کنند. 

پایان پیام/ 40