دهه کرامت از دريچه فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران/از برگزاري طرح طراوت بهشت تا کتاب‌گرد هدهد

دهه کرامت از دریچه فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران/از برگزاری طرح طراوت بهشت تا کتاب‌گرد هدهد

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹
حسيني با اشاره به فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در دهه کرامت گفت: در اين ايام برنامه‌هاي مختلفي در سطح شهر برگزار مي‌شود که از جمله آن مي‌توان به برگزاري طرح طراوت بهشت و استقرار کتاب‌گرد هدهد در ميدان آييني امام حسين(ع) اشاره داشت.

«سید مجید حسینی» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، با اشاره به برنامه‌های این سازمان در  این ایام مبارک گفت: برنامه های این سازمان با عنوان مجموعه برنامه های گوهرشاد برنامه ریزی شده است که اولین برنامه آن با عنوان دختر بابا طراحی شده است.
 

 نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ستاد بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: نگاه فرهنگ دینی به دختران حاکی از توجه خاص دین اسلام به آنان نسبت به پسران است، به گونه‌ای که دستورات و راهکارهای تربیت دینی بر لزوم تقدم دختر و پسر در محیط خانواده و ضرورت توجه عاطفی بیشتر به دختران نسبت به پسران دلالت دارد لذا برای ارتقای سطح تربیتی این بخش مهم باید در برنامه‌های فرهنگی جهت تثبیت و گسترش رابطه موثر و کارآمد میان دختران و پدران برنامه ریزی موثر صورت گیرد.
 

حسینی با اشاره به اینکه برنامه «دختر بابا» با هدف ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تجلیل دختر ایرانی برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: بالابردن کیفیت ارتباط دختر و پدر به عنوان عامل مهم در ایجاد خانواده مستحکم در آینده، ایجاد آگاهی در نقش واقعی پدر در زمین یه دختر با توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی و ایجاد آگاهی و آموزش نقش واقعی یک دختر در سبک زندگی ایران اسلامی از دیگر اهداف این طرح است.
 

نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بزرگداشت دهه کرامت اضافه کرد: این برنامه در قالب اردوی یک روزه برای دختران بین ۱۲ تا ۱۵ سال به همراه پدران خود برگزار می‌شود و بناست در این اردو برنامه‌های نشاط و سرگرمی و اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی اجرایی شود. این برنامه در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران از چهارم تیرماه لغایت ۳۰ مرداد ماه برگزار خواهد شد.
 

وی با بیان اینکه طرح «طراوت بهشت» با هدف گرامیداشت دهه کرامت هم از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است تصریح کرد: ایجاد جریان فرهنگی در قالب برنامه‌های دینی در سطح شهر تهران، معرفی الگوهای راستین و ایجاد پیوند عمیق عاطفی با آنان، گسترش و تعمیق شهروندان از الگوهای دینی و گسترش فضایل اخلاقی از دیگر اهداف راهبردی این طرح است.
 

حسینی افزود: این طرح به صورت جشن به مدت ۳ شب همراه با برنامه‌های جنبی همچون ایستگاه‌های فرهنگی، ورزشی و سلامت، اجرای بازی های محلی و استقرار کتاب‌گرد هدهد در میدان آیینی امام حسین علیه السلام انجام خواهد شد.
 

نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به اجرای برنامه گوهرشاد تصریح کرد: این برنامه با هدف معرفی الگوهای راستین و ایجاد پیوند عمیق عاطفی با آنان ، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، ایجاد جریان فرهنگی در قالب برنامه‌های دینی در سطح شهر تهران، گسترش فضایل اخلاقی و گسترش فرهنگ حلم، صبر، آرامش و مهربانی برگزار خواهد شد.
 

وی گفت: گوهرشاد عنوان برنامه ای است که مناسبت میلاد امام هشتم(ع) به مدت یک شب در ۲۵ مراکز سازمان برگزار می‌شود که در این برنامه، برپایی مراسم با بخش هایی همچون قرائت قرآن، مولودی خوانی و سخنرانی، اجرای سرود، اجرای تواشیح، اجرای نمایش، برگزاری مسابقات مختلف و برنامه‌های جنبی دیگر همچون ایستگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی پیش بینی شده است.
 

حسینی گفت: برنامه «سلسله الذهب» به منظور اجرای سه مرکز شبیه خوانی شامل ورود حضرت معصومه(س) به قم و معجزات امام رضا(ع) همزمان با دهه کرامت در امامزاده اهل بن علی علیه السلام از نهم تا یازدهم تیرماه اجرایی خواهد شد؛ همچنین برنامه «برگ و باران» با هدف اجرای چالش مشاعره در فضای مجازی، اجرای برنامه «گنبد طلا» با هدف اجرای هماهنگ با محوریت امام رضا(ع)، اجرای «برنامه شهدا و امام رضا(ع)» و هدف باید هدف روایتگری توسط کارشناسان خود را با موضوع امام رضا و شهدا و انتشار آن در فضای مجازی، برنامه «دختران آفتاب» با هدف همخوانی مجازی که با دختران آفتاب توسط دختران نوجوان و جوان، برنامه جشنواره خدمت با هدف تولید و انتشار محصولات فضای مجازی، برنامه «فرش بهشت» با هدف تولید ۳۰۰ تابلوی نفیس و متبرکه از فرش حرم امام رضا(ع)، «برنامه رایحه» با هدف اهدای ۱۵۰۰ شاخه گل با کارت تبریک به دختران همکار سازمان به مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت معصومه و روز دختر و .... از دیگر برنامه های سازمان در این دهه است.