وظيفه امروز ما گسترش فرهنگ خدمت مومنانه با تاسي از سيره كريمانه ائمه اطهار(ع) است

وظیفه امروز ما گسترش فرهنگ خدمت مومنانه با تاسی از سیره كریمانه ائمه اطهار(ع) است

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام رحيمي صادق، با اشاره به اهميت ترويج مواسات و همدلي در جامعه گفت: وظيفه امروز ما گسترش فرهنگ خدمت مومنانه با تاسي از ائمه اطهار(ع) است.
حجت‌الاسلام «محمدهادی رحیمی‌صادق» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت گفت: طبق سنتی بسیار خوب و ارزشمند، هر سال دهه اول ماه ذی القعده که متعلق به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است، دهه کرامت آغاز می‌شود و در این ایام اتفاقات مبارک بسیاری نیز رخ می‌دهد. 

 

مدیر حوزه علمیه تهران افزود: حضرت معصومه(س) مشهور به کریمه اهل بیت(ع) و امام رضا(ع) نیز امام کریم هستند که مضجع نورانی و شریفشان آرامگاه دل‌های محبان و شیعیان است. روز ششم ذی القعده نیز روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ است، هر سه از فرزندان بزرگوار امام کاظم علیه‌السلام هستند که ایامی بسیار مبارک را خلق کرده‌اند.
 
 
وی ادامه داد: هر ساله شاهد برگزاری جشن‌های بسیاری در سراسر کشور در ایام دهه کرامت بودیم، از سخنرانی‌های مختلف بگیرید تا برگزاری شب شعر و بزگرداشت اقدامات خیرخواهانه و ...، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و فراگیری آن در استان‌های مختلف، امکان برگزاری حضوری برنامه‌ها وجود ندارد و اگر هم در جایی باشد، محدود و با شرایط خاصی همراه خواهد بود.
 
حجت‌الاسلام رحیمی‌صادق اظهار کرد: سنت زیبایی که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند و مردم نیز به زیبایی وارد میدان شدند و جامه عمل به آن پوشاندند، بار دیگر فضایی معنوی به خود دیده و آن ایام دهه کرامت و ایام ولادت حضرات معصومین(ع) است.
 
وی تأکید کرد: باید از فرصت دهه کرامت برای پررنگ‌تر کردن مواسات و همدلی با اقشار مختلف استفاده کنیم. دهه کرامت، دهه بزرگواری و رسیدگی به وضعیت مردم است؛ امام رضا علیه‌السلام و حضرت مصعومه سلام الله علیها که کریمه اهل بیت بودند و سفره کرامتشان همواره به روی همگان پهن است، شایسته است با تأسی از آن بزرگواران به گسترش فرهنگ خدمت مؤمنانه بپردازیم.