ورود حضرت معصومه(س) به قم زمينه گسترش علم و معرفت را فراهم کرد

ورود حضرت معصومه(س) به قم زمینه گسترش علم و معرفت را فراهم کرد

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام و المسلمين پناهيان با اشاره به برکات حضور کريمه اهل بيت(ع) در شهر مقدس گفت: ورود آن حضرت به قم زمينه گسترش علم و معرفت را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام «احمد پناهیان» کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت گفت: حضرت امام رضا و حضرت فاطمه معصومه علیهماالسلام برای ما ایرانی‌ها غنیمت بسیار گرانسنگی هستند. هجرت و جهاد این دو بزرگوار منشأ خیرات و برکات بسیار زیادی برای عالم بشریت شده است.

 

وی با اشاره فقره‌ای از زیارت جامعۀ کبیره اظهار کرد: رفتار کریمانۀ ائمه معصومین (علیهم‌السلام) در زیارت جامعۀ کبیره این طور بیان شده: «وَ عَادَتُكُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِيَّتُكُمُ الْكَرَمُ؛ عادت شما احسان و خلق و خوی شما بخشش است.»

 

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه امروز شهر مقدس قم تبدیل به اصلی‌ترین مرکز نشر معارف اسلامی و دینی در سراسر عالم شده است، گفت: حضرت معصومه با ورود به شهر قم زمینه گسترش علم و معرفت را که سرمایۀ اصلی تعالی و به قدرت رسیدن امت اسلامی است فراهم کردند و در این رهگذر عالمان بسیاری با سکونت در شهر مقدس قم به مدارج عالیه دست یافتند. 

 

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به کمک‌های مؤمنانه مردم در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا گفت: انصافاً مردم عزیز کشورمان همانطور که رهبر معظّم انقلاب بیان فرمودند، در این آزمون سخت خوش درخشیدند.

 

وی تأکید کرد: یکی از نکات مهم در انجام امور خیر تلاش برای اسمترار و دوام آن است، در روایات متعددی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) ما را دعوت به این امر اساسی کرده‌اند؛ لذا سعی کنیم کارهای خیری که انجام می‌دهیم ولو کوچک اما با دوام باشد. لازم است بار دیگر پای کار بیایند و همه با هم این حرکت را با قوت بیشتر ادامه دهیم.