ضرورت بزرگداشت دهه كرامت براي مقابله با هجمه‌هاي اعتقادي دشمن/ روحاني و مداح بايد مكمل هم باشند

ضرورت بزرگداشت دهه كرامت برای مقابله با هجمه‌های اعتقادی دشمن/ روحانی و مداح باید مكمل هم باشند

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۳۹۹
عباسي با اشاره به اينكه يكي از راه‌هاي مقابله با هجمه‌هاي اعتقادي دشمن، بزرگداشت دهه كرامت است، گفت: برگزاري جلسات وعظ و مديحه‌سرايي نقش مهمي را در تحقق اين هدف ايفا مي‌كند، در اين راستا روحاني و مداح در مجالس بايد مكمل يكديگر بوده و مفاهيم را به درستي منتقل كنند.
«امیر عباسی» در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، با اشاره اهمیت بزرگداشت این ایام اظهار کرد: حقیقتا یکی از مهمترین پشتوانه‌های فرهنگی و دینی کشور مجالس اهل بیت(ع) است که آموزه های مختلف دینی ذیل برگزاری این مجالس و منابر به مردم منتقل می شود.
 
این مداحل اهل بیت(ع) با بیان اینکه متاسفانه مردم کشور کمتر اهل مطالعه هستند، تصریح کرد: سخنان مطرح شده بر منبر در مجالس اهل بیت(ع) در جبران این خلا بسیار اثرگذار است و دهه کرامت برای انتقال مفاهیم دینی در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

 

عباسی ادامه داد: کشور و مردم ایران در حوزه های بسیاری مدیون این خواهر و برادر از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند که گرامیداشت میلاد این دو بزرگوار و فاصله میانی آن که با نام دهه کرامت نامگذاری شده است، فرصت مناسبی برای تزریق انرژی ویژه و خوب به کشور است.

 

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه به واسطه برنامه‌های دهه کرامت و توسل به این خواهر و برادر می‌توان بلای کرونا را از کشور دور کرد، گفت: همچون گذشته هجمه‌های بسیاری ازسوی دشمن به اعتقادات کشور وارد شده است و این می‌تواند بهانه‌ای برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باشد تا هرچند باوجود ویروس کرونا آن‌ها رد فضای مجازی دنبال کنیم تا موجب تحکیم ایمان مردم شود.

 

 
وی با اشاره به ضرورت ترویج سیره رضوی در برنامه‌های مختلف دهه کرامت در مساجد و هیأت‌ها تصریح کرد: ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) باید از سوی روحانیون برای مردم تبیین شود و در این امر نیز بدون هیچ اضافه و کمی واقعیات بیان شود که در این صورت اثرگذارتر خواهد بود.

 

عباسی ادامه داد: مداحان نیز در این مجالس باید با اشعار غنی و پرمحتوا مکمل بیان روحانیون باشند تا به قول امروزی‌ها یک پک کامل به مستمع ارائه شود تا برروی احساسات، اعتقادات و عواطف مردم اثرگذار باشند.

 

این مداح اهل بیت(ع) در گایان اظهار کرد: اگر روحانیت خوب تبیین کند اما مداح شعر بی‌محتوا و پوچ و صرفا براساس احساسات و بعضا غلو بیان کنند، کار لنگ می‌ماند و برعکس هم ممکن است رخ دهد. این دو باید باهم آمیخته و تلفیق شوند تا بسته کامل از معارف اهل بیت به مستمع ارائه شود.