دهه كرامت فرصتي براي بهره مندي از فيوضات ويژه اهل بيت عليهم السلام است

دهه كرامت فرصتی برای بهره مندی از فیوضات ویژه اهل بیت علیهم السلام است

تاریخ انتشار : ۹ تير ۱۳۹۹
محسن زاده دهه كرامت را فرصتي عالي براي بهره مندي از فيوضات اهل بيت بخصوص حضرت ثامن الحجج عليه السلام دانست.

 

«احمد علی محسن زاده» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افریقای جنوبی در گفتگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی شورای گرامیداشت دهه کرامت، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت شاهچراغ علیه السلام و همچنین میلاد پربرکت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام اظهار کرد: این روزها مردم جهان از جمله مردم ایران و افریقای جنوبی درگیر ویروس کرونا هستند که متاسفانه مشکل بسیار مهمی است و زندگی همگان را تحت تاثیر قرار داده است. به حق این روزهای گرامی آرزو می کنیم که این بیماری هرچه زودتر از میان مردم رخت بر بندد و  برای همه بیماران شفای عاجل از خداوند طلب می کنیم.


وی افزود: همزمان با دهه کرامت جا دارد از فیوضات این ایام بهره‌مند شویم. لذا حدیثی از جلد دوم کتاب کافی به نقل از حضرت امام رضا علیه السلام نقل می کنم که فرمودند:  «هرکس اندوه مومنی را بزداید خداوند در روز قیامت غم از دلش می زداید. »


رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی تصریح کرد: این روزها ما باید بیش از هر زمان دیگری به این حدیث عمل کنیم. ملت ایران همیشه ثابت کرده که در برهه‌های مختلف در کنار هم می مانند و جالب است که انعکاس این (با هم بودن) مردم ایران حتی در خارج از کشور بیشتر به چشم می آید و برای مردمان دیگر کشورها این مسئله بسیار جالب توجه است. از جمله حماسه‌ای که در پیروی از توصیه‌های مقام معظم رهبری برای کمک به یکدیگر و پشت سر گذاشتن دوران اولیه بحران سخت کرونا آفریده شد که امیدواریم در ادامه راه هم همچنان در کنار هم بمانیم.


محسن زاده افزود: آفریقای جنوبی هم امروز درگیر این بحران است و تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا از یکصد و بیست هزار نفر عبور کرده و همچنان پیش می رود. آرزو می کنیم که مردمان افریقای جنوبی هم سلامت خود را بازیابند و از این بحران عبور کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این کشور هم برادران و خواهران اهل تسنن و هم شیعیان، انسی دیرینه با امام رضا علیه السلام دارند هر چند که همه ائمه نور واحد هستند و ما همه آنها را گرامی می داریم اما حضرت امام رضا علیه السلام به دلیل واقع شدن مضجع شریفشان در ایران، نام ایشان با نام ایران گره خورده است.


محسن زاده ادامه داد: اینجا مردم چنان با ذوق شوق از امام رضا علیه السلام و حرم ایشان تعریف می‌کنند که پیشنهاد می کنم همچنان که در داخل ایران تشکل‌های تشکیل شده کهزمینه زیارت امام رضا علیه السلام را برای زیارت نرفته ها فراهم میکنند این کار برای دوستداران اهل بیت در خارج از کشور نیز (حداقل به صورت نخبگانی) انجام شود. چرا که این موضوع در ارائه آموزه‌های رضوی بسیار موثر است و امروز جهان به شدت نیازمند این آموزه هاست.


رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افریقای جنوبی ادامه داد: در اینجا اهل سنت بارها از تشرف خود به زیارت حرم رضوی و خاطرات شان از زیارت را برای من بازگو کرده اند.


وی تاکید کرد: حضرت امام رضا علیه السلام چه آن زمان که در مدینه بودند و چه در هجرت اجباری به طوس، هرگز دست از جهاد علمی و عملی خود بر نداشتند و حدیث  «سلسله الذهب» شاهدی بر این جهاد علمی است. امیدوارم ما نیز بتوانیم زینت ائمه و در همه عرصه ها به عنوان یک شیعه مبلغ آموزه‌های آنها باشیم.