وبینارهای رضوی دهه کرامت فرصت‌ساز روابط فرهنگی در جهان است

وبینارهای رضوی دهه کرامت فرصت‌ساز روابط فرهنگی در جهان است

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام ارزانی دهه کرامت و پرداختن به شخصیت علی‌بن موسی الرضا(ع) را بهترین بستر برای روابط فرهنگی در جهان دانست و گفت: وبینارهای این دهه که به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در حال برگزاری است، این فرصت را فراهم می‌کند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» با اشاره به برگزاری سلسله وبینارهای تخصصی دهه کرامت، اظهار کرد: این وبینارها از سوم تیرماه به مدت 10 شب، ساعت 20 با سخنرانی اندیشمندان جهان اسلام و اساتید حوزه و دانشگاه به زبان‌های فارسی، اردو، عربی، چینی و انگلیسی و سایر زبان‌های زنده دنیا  با موضوع دهه کرامت آغاز شده و در حال برگزاری است.

 

رئیس کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت ادامه داد: علاقهمندان برای شرکت و ورود در این وبینارها کافی است وارد پایگاه https://fahma.org/keramat شده و برای ورود به صفحه وبینار، بر روی دکمه میمان کلیک  و با پرک کردن فیلدهای موردنیاز وارد فضای وبینار شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی گفت: تاکنون اساتید و اندیشمندانی چون آیت‌الله «سید علی‌اصغر دستغیب» تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین علامه «اشفاق وحیدی»، امام جمعه ملبورن از کشور استرالیا؛ پروفسور «خسرو قاسم»، استاد دانشگاه علیگر کشور هند؛ «محمدعلی ربانی»، پژوهشگر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور هند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «سردار حسین»، محقق و استاد حوزه باب‌العلم؛ «نوگانوان سادات» از کشور هند و چندین نفر از اساتید و اندیشمندان دیگر در سطح بین‌الملل از جمله  «روح‌الله حریزاوی» معاون راهبردی و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و «سیدمجید امامی» رییس دانشکده ارتباطات امام صادق (ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین «نجف لک‌زایی» رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ سلامی شرکت داشتند.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود ضمن تاکید بر لزوم گسترش برگزاری چنین وبینارهایی در دوران شیوع کرونا تصریح کرد: در شرایط کنونی امکان برگزاری سمینارهای حضوری وجود ندارد، درحالی که جهان اسلام تشنه آشنایی و ترویج معارف اهل بیت (ع) و سیره رضوی (ع) است و این وبینارها می‌تواند با پوشش سراسری و دسترسی آسان و پخش سریع در شبکه‌های اجتماعی، افراد بسیاری را بهره‌مند کند.

 

مشاور رییس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: از سوی دیگر جنبه بین‌المللی این وبینارها در گسترش معارف اسلامی و سیره رضوی در سطح بین‌‌الملل مؤثر است و حتی در دوران پساکرونا نیز به دلیل دسترسی سریع و ارزان و بدون هزینه‌های آمد و شد ناشی از برگزاری سیمنارهای حضوری، می‌تواند به سرعت گسترش یابد.

 

حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی ابراز امیدواری کرد: با همکاری بچه‌های مسجد و دستگاه‌های عضو در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، بتوانیم در برگزاری چنین وبینارهایی، هرچه بیشتر در ترویج معارف اهل بیت و سیره نبوی و کوشا و موفق باشیم.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه دهه کرامت و پرداختن به شخصیت علی بن موسی الرضا(ع) بهترین بستر برای روابط فرهنگی در جهان است، گفت: معرفی سیره آن حضرت می‌تواند چهره رحمانی اسلام را به جهان بشناساند.

 

رئیس کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، در ادامه به شعار «خدمت کریمانه، همدلی به رسم اهل بیت(ع)» که به عنوان شعار امسال دهه کرامت در شورای هماهنگی بزرگداشت این ایام اعلام شده است اشاره کرده و افزود: سیره امام رضا (ع) در معرفی اسلام بر محور گفتگو و همدلی بوده است که امروز باید از همین روش برای ایجاد بزرگ‌ترین گفتمان رضوی در جهان بهره گرفت.

 

 حجت الاسلام و المسملین ارزانی با بیان اینکه تحول فرهنگی جهان امروز باید در مکتب اهل بیت(ع) رخ دهد، ادامه داد: دهه کرامت و تکریم اهل بیت عصمت و طهارت می تواند بستری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی را فراهم کند.

پایان پیام/ 9