فرصت‌سازی رسانه ملی برای زیارت از دور در شرایط کرونایی/ پخش ۸۸۴ برنامه رادیویی ویژه دهه کرامت

فرصت‌سازی رسانه ملی برای زیارت از دور در شرایط کرونایی/ پخش ۸۸۴ برنامه رادیویی ویژه دهه کرامت

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹
رنجبران با اشاره به گستردگی برنامه‌های رسانه ملی در دهه کرامت به تناسب شرایط کرونایی کشور، گفت: ایجاد فرصت زیارت از راه دور از طریق برنامه‌هایی همچون «تشرف» و «از دور سلام» و پخش ۸۸۴ برنامه رادیویی مخصوص این دهه ازجمله این تدارکات است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «محمدحسین رنجبران» با اشاره به برنامه‌های سازمان صدا و سیما در ایام مبارک دهه کرامت، به نائب الزیاره بودن رسانه ملی در ایام کرونا در آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: در این راستا ارتباط زنده متعددی با حرم‌های مطهر و اماکن مقدس برقرار شد.

 

مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما گفت: این ارتباط‌ها در آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) از قم آغاز شد و در پایان دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) در مشهد پایان می‌یابد، ضمن اینکه در طول این دهه شبکه‌های مختلف سیما در قالب برنامه‌هایی مانند «تشرف» شبکه یک سیما، «از دور سلام/ شبکه 2 سیما»، «سمت خدا/ شبکه 3 سیما»، «خانه مهر و روز خوش/ شبکه جام جم» و «ایوان بهشت/ شبکه قرآن و معارف سیما» به‌طور مستمر و زنده از حرم‌های مطهر در قم، شیراز و مشهد روی آنتن رفتند.

 

وی با اشاره به پخش زنده ادعیه کمیل و ندبه از شبکه‌ دو و همچنین شبکه قرآن و معارف سیما افزود: برخی برنامه‌های خاص نیز از شبکه‌های مختلف روی آنتن رفته‌اند که ازجمله آن‌ها «از دور سلام» و «با ما بیا» از شبکه دو، «مخاطب خاص» و «چراغانی» از شبکه سه، «شب فیروزه‌ای» و «تا نیایش» از شبکه پنج و «جمع ایرانی» از شبکه جام جم اشاره داشت.

 

 به گفته رنجبران، برپایی و پخش زنده کرسی تلاوت رضوی در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) از شبکه قرآن و معارف سیما و همین‌طور پخش زنده آیین تعویض پرچم بارگاه مطهر رضوی و پخش ویژه‌برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) از شبکه‌های دو، چهار، پنج، جام جم، قرآن و معارف سیما و شبکه استانی کرمان از جمله دیگر اقدامات انجام‌شده در دهه کرامت در حوزه سیمای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

 

 مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما  در ادامه ضمن تقدیر از تلاش همکاران معاونت صدا در دهه کرامت گفت: ۸۸۴ برنامه رادیویی مخصوص دهه کرامت، ساخته و از شبکه‌های مختلف رادیویی پخش شده و در حال پخش است.

 

وی اعلام کرد: مجموعاً 229 ساعت و 52 دقیقه از آنتن شبکه‌های رادیویی با موضوعات دهه کرامت، حال و هوای دیگری پیدا کرد.

 

رنجبران در ادامه به بیان جزئیاتی از اقدامات انجام‌شده در شبکه‌های رادیویی به مناسبت این دهه پرداخت و گفت: رادیوهای ایران با 36 برنامه، قرآن با 62 برنامه، معارف با 68 برنامه، گفتگو با 94 برنامه، نمایش با 38 برنامه، جوان با 86 برنامه، سلامت با 33 برنامه، فرهنگ با 40 برنامه، ورزش با 32 برنامه، اقتصاد با 23 برنامه، تهران با 23 برنامه، صبا با 27 برنامه و پیام با 30 برنامه دهه کرامت را گرامی داشتند. وی گفت ایران صدا نیز 292 برنامه برای این دهه تدارک دیده بود که پخش شد.

 

 وی همچنین به تلاش‌های معاونت سیاسی در دهه کرامت اشاره و تصریح کرد: شبکه خبر، خبرگزاری صداوسیما و اداره کل پخش اخبار سیما در این دهه برنامه‌ها و گزارش‌های متنوعی داشته‌اند که همچنان ادامه دارد.

 

 رنجبران افزود: دهه کرامت دستمایه گزارش‌های زیبا و هنرمندانه‌ای در بخش‌های مختلف خبری رسانه ملی شده است و مردم با این گزارش‌ها دل و قلب خود را به زیارت معنوی امام رضا (ع) و خواهر و برادرش در قم و شیراز می‌برند.

 

وی با اشاره به تلاش‌های معاونت برون‌مرزی در دهه کرامت، خاطرنشان کرد: همکاران ما در معاونت برون‌مرزی هم در دهه کرامت برنامه‌های متفاوتی هم از شبکه‌های خبری خود و هم شبکه‌های عمومی‌شان روی آنتن برده‌اند.

پایان پیام/ 9