تقدیر از مروجان فرهنگ رضوی در «سه‌شنبه‌های تکریم» مساجد/ اجرای طرح «تلاوت نور» ویژه دهه کرامت

تقدیر از مروجان فرهنگ رضوی در «سه‌شنبه‌های تکریم» مساجد/ اجرای طرح «تلاوت نور» ویژه دهه کرامت

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹
عبداللهی با اشاره به تقدیر از هنرمندان، نخبگان و فعالان حوزه فرهنگ رضوی در طرح «سه‌شنبه‌های تکریم»، گفت: این طرح در مساجد و کانون‌های مسجدی اجرا می‌شود. بچه‌های مسجد در بزرگداشت دهه کرامت به تناسب شرایط کرونایی موفق عمل کرده‌اند.

«محمدحسین عبداللهی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان و در تشریح روند برگزاری برنامه های دهه کرامت به تناسب شرایط این روزهای کشور به دلیل شیوع کرونا، اظهار کرد: جلسات مجازی ستاد هماهنگی بزرگداشت این دهه با رویکرد هم‌افزایی برگزار و گزارش عملکرد اعضاء در آنها ارائه می شود.

 

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ادامه داد: برای مثال روز گذشته (دوشنبه، 9 تیرماه) با مسئولان آستان قدس رضوی و معاون زیارت استانداری خراسان رضوی ارتباط مجازی داشتیم، و گزارش برنامه ها حول محور بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) و بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و نیز چند مورد از رایزنی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی همچون لبنان، آفریقا و ... ارائه شد.

 

وی با بیان اینکه عموماً برنامه های امسال دهه کرامت در فضای مجازی و از طریق رسانه ها انجام و دنبال می شود، گفت: استانداری خراسان رضوی برنامه های متنوع و متعددی را پیش بینی کرده، همچنین است بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی و رایزنی های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف.

 

عبداللهی با اشاره به اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» به مناسبت دهه کرامت، بیان کرد: محل اجرای این طرح مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند و این طرح به تکریم از هنرمندان، فعالان، نخبگان و شخصیت هایی که در حوزه دهه کرامت، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) خدمت کرده اند، اختصاص دارد البته در گستره ای وسیع چون سطح اجرای آن ملی است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح «تلاوت نور» در ایام دهه کرامت و در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بیان کرد: هم در شب ولادت حضرت معصومه(س) و شب ولادت حضرت احمدبن موسی(ع) این طرح اجرا شد و هم در شب ولادت باسعادت امام رضا(ع) در کانون های مساجد اجرا و ثواب آن به روح مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) اهدا می شود.

 

وی درباره عملکرد کانون های مساجد و بچه های مسجد در بزرگداشت دهه کرامت در شرایط کرونایی، گفت: یکی از بهترین اقدامات برگزاری وبینارهای مجازی است که در دهه کرامت با حضور شخصیت های مسلمان از کشورهای اسلامی و نیز اندیشمندان ایرانی در حال برگزاری است. حقیقتاً در اوج کار هستیم و در عین شرایط کرونایی حجم وسیعی از برنامه ها در حال اجرا است، برای مثال کمتر سالی رسانه ملی با این حجم از برنامه نقش داشته است اما امسال رسانه ملی هم برنامه های متعدد و متنوعی را با محور دهه کرامت روی آنتن برده است.

 

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اضافه کرد: اکنون هم بازار و اصناف و نیز آستان قدس و حرم حضرت معصومه(س)، ائمه جمعه سراسر کشور، استانداری ها و وزارت کشور و ... حجم وسیعی از توجه و فعالیت شان را به گرامیداشت دهه کرامت اختصاص داده اند و توجه به ایجاد نشاط و شادی معنوی در جامعه متناسب با ذائقه مردم، مورد توجه دستگاه های عضو ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت قرار دارد.

 

وی از راه اندازی کاروان های شادی به مناسبت ایام ولادت امام رضا(ع) خبر داد و گفت: رویکرد ستاد این است که در مناطق قرمز، برنامه مخاطب‌محور جمعی کمتر داشته باشیم و برنامه های شاد و متنوع میدانی را جایگزین آن کنیم.

 

عبداللهی درباره ظرفیت کانون های مساجد در بزرگداشت دهه کرامت، ابراز کرد: طبیعتاً ظرفیت بسیار ارزشمندی در 25 هزار کانون مسجدی در اختیار داریم همانطور که در شرایط کرونایی خدمات ارزشمندی در تامین بسته های معیشتی و مقابله با شیوع کرونا از طریق تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی محلات، معابر و اماکن و توجه به محرومان ارائه کردند در دهه کرامت نیز حضوری اثرگذار داشتند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بچه های مسجد با قدرت در این میدان ورود کرده اند، برگزاری جشن های دهه کرامت، تولید سرودهای فاخر، راه اندازی کاروان های شادی، ترویج سیره رضوی، مداحی های خیابانی و برگزاری جلسات و ... از جلوه های فعالیت آنها در بزرگداشت دهه کرامت در شرایط کرونایی است.

پایان پیام/ 9