دهه کرامت یک مناسبت عظیم مذهبی و فرهنگی است

دهه کرامت یک مناسبت عظیم مذهبی و فرهنگی است

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه دهه کرامت یک مناسبت عظیم مذهبی و فرهنگی است، گفت: برنامه های دهه کرامت کانون های مساجد فارس در فضای مجازی و برخی نقاط استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال اجراست.

حجت الاسلام «حسین امیدی» ضمن تشریح برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس در ایام دهه کرامت، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: دهه کرامت یک مناسبت عظیم مذهبی و فرهنگی و همچنین فرصت ابراز ارادت و کسب معرفت است و باید از این فرصت برای ترویج معارف اسلامی استفاده شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس خاطرنشان کرد: ایام دهه کرامت فرصت گرانبهایی است که می توان با استفاده از ظرفیت های موجود برنامه ها را به سمت مردمی شدن پیش برد و توجه به محتوا و شاد بودن نیز از نکاتی است که در برنامه ریزی برنامه های دهه کرامت باید مورد توجه باشد.

عضو شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس یادآور شد: در دهه کرامت مناسبت هایی از جمله میلاد حضرت معصومه (س)، بزرگداشت احمد بن موسی (ع)، بزرگداشت امامزادگان جلیل القدر (ع) و میلاد حضرت امام رضا (ع) را شاهد هستیم و این حرم های مطهر محور فعالیت هاست.

وی با تشریح برنامه های پیش بینی شده دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد و تاکید بر اینکه برنامه ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود، گفت: جشن های مردمی به مناسبت های میلاد حضرت معصومه (س)، ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در ایام دهه کرامت از سوم تا 13 تیرماه سالجاری مصادف با (اول تا یازدهم ذیقعده) به صورت مجازی با توجه به ایام پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نقاطی که وضعیت شیوع بیماری سفید اعلام شده است، برگزار می شود.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: با توجه به تقارن برنامه های ویژه ایام دهه کرامت و طرح اوقات فراغت تابستان در کانون های مساجد، سعی بر این است که برنامه ها بتوانند معرفت افزایی را برای نوجوانان و جوانان داشته باشد.

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس گفت: نمایش های آئینی و مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع)، مسابقات هنری در رشته خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب شعر، سخنرانی ائمه محترم جماعات کانون های مساجد در بین الصلاتین با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه ها ادامه داد: برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، بصیرت و کتاب با موضوع دهه کرامت، دیدار با خانواده های معظم شهداء، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم، برگزاری محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تاسی از امام رئوف (ع)، اردوهای زیارتی، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و بازدید از کانون های مساجد تحت پوشش، جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام امیدی همچنین با اشاره به افتتاح کانون فرهنگی هنری شهید «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در مسجد «الرجاء» شیراز همزمان با ایام دهه کرامت، گفت: دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای نشر فرهنگ کرامت در جامعه با نگرش به سبک زندگی الگوهای برجسته دینی است و باید همگان از این دهه به بهترین نحو بهره گیریم.

پایان پیام/ 130