تكريم و دلجويي از خانواده شهدا تا زماني كه در قيد حيات هستند امري ارزشمند است

تكریم و دلجویی از خانواده شهدا تا زمانی كه در قید حیات هستند امری ارزشمند است

تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹
مادر شهيدان خالقي‌پور، با اشاره به خاطراتي از فرزندان شهيد خود اظهار كرد: راه شهادت در اين خانواده همواره باز است، امروز تكريم از خانواده شهدا به ويژه تا زماني كه در قيد حيات هستند امري ارزشمند به شمار مي رود.
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم به همراه رونمایی از پوستر این رویداد، عصر سه شنبه 10 با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در منزل شهیدان «خالقی‌پور» رونمایی شد.

 

 
در این مراسم «فروغ منهی» مادر شهیدان خالقی‌پور طی سخنانی اظهار کرد: من همه فرزندانم را تقدیم راه انقلاب اسلامی کردم و همیشه امیدوارم بودم که فرزند آخرم نیز تقدیم این راه کنم اما اکنون احساس می کنم باید مهیای ظهور امام زمان(عج) باشد و در رکاب آن حضرت به شهادت برسد.
 
 
مادر شهیدان خالقی پور با بیان اینکه راه شهادت در خانواده خالقی‌پور همیشه باز است، گفت: هیچگاه غم و غصه‌ای از زندگی شخصی خود را در جایی بازگو نکردم و هر میهمانی به این خانه بیاید سعی می‌کنیم با ذکر اتفاقات شیرین، خاطرات خوبی را برای عزیزان رقم بزنیم.

 

 
وی افزود: من در دهه چهارم زندگی خود با فاصله‌های کوتاه فرزندانم در راه خدا و وطن به شهادت رسیدند، شرایط سخت بود اما همیشه راضی به رضای خدا بودم و هیچگاه از این اتفاق ناراحت نبودم.

 

 
مادر شهیدان خالقی‌پور در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از حضور رهبر معظم انقلاب در منزل‌شان اظهار کرد: قبل از اینکه معظم‌له در سال 1377 به منزل ما بیایند دیداری با مادران شهدا داشتند که من خطاب به ایشان گفتم: انتظار قدم‌های مبارک شما را می کشیم و ایشان فرمودند به منزل ما می آیند و آمدند.

 

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خانواده های شهدا بهترین سرمایه های خود یعنی فرزندانشان را سخاوتمندانه، تقدیم راه انقلاب کردند و در مقابل چیزی نمی خواستند، تکریم و تفقد از آنها اهمیت دارد چراکه اعضای این خانواده‌ها که روزی عزیزان شان را تقدیم انقلاب کردند نیز از این جهان رخت بر می بندند پس این تکریم تا زمانی که در قید حیات هستند امری لازم و ستودنیاست.
 
 
گفتنی است طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، با محوریت تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.