سيره رضوي را از گذرگاه فضاي مجازي در جهان امروز ترويج كنيم

سیره رضوی را از گذرگاه فضای مجازی در جهان امروز ترویج كنیم

تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹
كوثري با اشاره به اهميت معرفي سيره اهل بيت(ع) در طريق رسانه اظهار كرد: امروز نيازمند آن هستيم كه سيره رضوي را از گذرگاه فضاي مجازي نيز به مردم جهان معرفي كنيم چراكه در عصر ارتباطات و فضاي مجازي قرار گرفته‌ايم و مردم مراجعه فراواني به اين گستره دارند.
«فریبا کوثری»، در گفت‌وگو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت گفت: یک زمانی بود که وقتی این دهه‌ها میرسید همه جا پر از شور وشعف و شادمانی بود و مردم خودشان را برای رفتن به جشن های مختلف آماده می کردند اما امسال متاسفانه هم به دلیل شیوع ویروس کرونا و هم شرایط سخت اقتصادی مردم شرایط مثل گذشته نیست، از طرفی شرایط اقتصادی سخت باعث شده که مردم کمتر دور هم جمع شوند در حالیکه در گذشته به بهانه هر عید و مناسبتی  دورهم جمع می شدند و شادمانی می‌کردند.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: هرکسی به یکی از ائمه اطهار(ع) بیش از بقیه ارادت دارد و من این ارادت را نسبت به امام حسین (ع) دارم اما مگر می‌شود که در ایران باشی و زندگی کنی و وقتی گرفتار می شوی و حاجت داری امام رضا (ع) را صدا نزنی؟ مگر می‌شود زیارت امام رضا (ع) بروی و دست خالی برگردی؟ مگر اینکه صلاح نباشد.. اتفاقا من سفیر موسسه بهزستی پرتو مهر امام رضا (ع) هم هستم و تا قبل از ویروس کرونا زیاد به مشهد رفت و آمد داشتم و به زیارت حضرت می رفتم اما متاسفانه چند ماه است که به دلیل شیوع ویروس کرونا پابوس ایشان نرفتم و امیدوارم که هرچه زودتر این بلا رفع شود و بتوانم به زیارت بروم.

 

کوثری ادامه داد: امیدوارم چه ویروس کرونا و چه سختی و مشکلات اقتصادی ارادت‌های ما را نسبت به ائمه اطهار(ع) کم نکند چون این موضوعات دنیوی هیچ ربطی به ارادت قلبی ما به اهل بیت ندارند.

 

بازیگر سریال مختارنامه در مورد وظیفه رسانه در جهت ترویج فرهنگ و سیره رضوی توضیح داد: فکر میکنم که لازم است که بیشتر روی فضای مجازی برای انتقال مفاهیم و نگره های دینی کار کنند چراکه امروز عصر فضای مجازی است و مخاطب بیشتر خوراک خود را از این فضا تغذیه می کند. 

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع) قرار داریم گفت: دعای من در این ایام برای همه مردم ایران سلامتی و اعطای صبر و آرامش است تا همگی باهم بتوانیم از این دوران سخت بیرون بیاییم و بعد از این سربالایی که داریم می رویم یک سراشیبی لذت بخش در پیش داشته باشیم.